Senaste nytt

Cigarrer

rob74

Medlem
Fukt i påse hade jag inte hört talas om innan... Får ta en kik på det.
Själv matar jag på med destillerat vatten.
 

henrik l

Medlem
Några tips på vart hittar man fina grejer billigast? Duty free på något av LHR, AMS, CDG, CPH, GOT? Har sett att CPH har ett separat rum för tobak men aldrig varit inne.
Här är länken till utbudet i GOT och ARN: Welcome to Taxfreesmartshopping - Airport Arlanda

"Taxfree" på flygplatserna brukar väl ha hyfsade priser. Men jag tror att det viktiga är om ska skolas in i cigarrökningens ädla konst, är det som Unicornone skrev att du börjar på den mildare skalan. På de större flygplatserna, typ LHR, brukar nog personalen ha bra koll på varorna som de säljer. Så det är bara att vara ärligt erkänna, du är nybörjare och du vill testa, så borde de kunna lotsa dig rätt.

Jag vet inte vilken kunskap de har på t ex GOT. I värsta fall är den på samma nivå som i sportaffären i min Sicilianska "hemstad". Dom hade rea på löparskor. Jag bad min fru fråga om skorna jag var intresserad av var för de som pronerade (sätter i foten snett). Jag fick fick svaret att, ja skorna är för löpning. Ok, jag vet mer än han som säljer grejorna:mad:

Dvs, du får svaret att: Ja du röker dem som cigaretter.
 
Last edited:
Det har redan nämnts Brobergs och säkerligen finns andra bra tobaksaffärer. Men att köpa där kan ju bli dyrt med tanke på skatt och annat. Köpa kan man väl där det är billigare och söka svar på frågor gör man hos entusiaster och proffs.
 

henrik l

Medlem
Det har redan nämnts Brobergs och säkerligen finns andra bra tobaksaffärer. Men att köpa där kan ju bli dyrt med tanke på skatt och annat. Köpa kan man väl där det är billigare och söka svar på frågor gör man hos entusiaster och proffs.

Jag tror att du kan gå till Brobergs och bara köpa 2-3 cigarrer, för någonstans mellan 150-300 kr utan att de tittar snett på dig, samtidigt som du får goda råd och får riktigt goda cigarrer:)
 

agehall

Medlem
Brobergs säljer gladligen cigarrer styckvis och utan krav på att du ska köpa det dyraste de har. Man kan även få mycket bra hjälp av personalen. Rekommenderas varmt.
 
Jag tror att du kan gå till Brobergs och bara köpa 2-3 cigarrer, för någonstans mellan 150-300 kr utan att de tittar snett på dig, samtidigt som du får goda råd och får riktigt goda cigarrer:)
Precis vad jag tänkte göra.;) Men jag tänkte ta "hem" lite också så man kan bjuda vänner på vid nästa pokerkvällen(det var ju en evighet sen sist).
 
Toppen