Senaste nytt

Choice - Statusmatcher med IHG och Hilton

trekker

Medlem
Det finns INGEN anledning att matcha folk till högsta status. Matcha till HHonors Gold eller Choice Gold men inte Diamond/Platinum. Den enda effekt det ger är att det blir fler nätter bodda av personer som har hög status och det devalverar programmet för alla.
Visst har du rätt i sak att högsta status kanske inte skall matchas till, men hur många vanliga personer matchar? Men visst urholkas jakten på status, jag känner väl inte för att satsa speciellt på HHonours eller Club Carlson då det alltid går att hitta guld på något vis med dom. Jag jagade t ex guld på Choice men halvvägs dit matchade jag till mig guld och att tokjaga nästa nivå känns bara jobbigt.
 

FFlash

Medlem
Alltså den fungerade även utanför Finland :)

Apropå inflation och nivåer...jag hade tidigare matchat Guld men inte haft en enda stay sedan dess...tyckte nämligen förmånerna var inte riktig bra mot andra kedjor, men nu som platinum ser jag ytterligare intressanta fördelar som kan få mig stanna hos Choice, så matchinngkampanjen har visserligen någon effect. Om det var planerat så vet jag inte...
 

Direktorn

Medlem
Tack för tipset! Nordic Choice har två hotell där jag bor. Har inget gymkort just nu så det blir perfekt. Ska även bo mer på Choice om jag blir uppgraderad. Detta är en av anledningarna till att jag besöker BC. Lite tips som kan ge lite extra även till de som inte kan bo / resa in högsta status. Kul!
 
Jag blev platinum och om jag förstår det rätt så har man en garanterad uppgradering

6.7.5. Garanterad uppgradering av rumskategori en nivå, gäller om hotellet har mer än en rumskategori.

Jag har bokat Clarion Post i Göteborg, jag bokade deras deluxe-rum och om jag förstår det rätt så är nästa steg junior svit. Bokningen är under göteborgsvarvet, och det låter ju nästan för bra med en garanterad uppgradering. Är det någon som vet hur det funkar?
 

jerixon

Medlem
Jag har också Platinum nu... Matchat mig igenom varje nivå sedan start.... Helt sjukt att de kan ge ut Platinum så lätt!
Tack för gymkortet när jag är ute och reser Choice!
 
Toppen