Jag fick också mitt kort mycket snabbt vilket ger ett seriöst intryck.
Tyvärr försvann det intrycket helt efter första vistelsen. Vid incheckning säger damen att jag "inte finns". Jo, hon är snäll och trevlig och säger att mitt kort är inlagt på bokningen, men att det inte finns någon kund med det numret.
- Hjälper det om du får kortet, säger jag.
Jo, hon prövar det också men kan inte får någon träff i systemet.
- Var har du fått kortet från, frågar hon.
Vad svarar man på det? Tror hon jag har bränt det själv?!
- Det måste ju in annars får du inte dina poäng, säger hon. Men det går inte och hon slutför inchecknigen i alla fall.
Jag får min rabattkupong till restaurangen och en kvällstidning som guldförmån men ingen annan behandling. Jag får inga fribiljetter till Gröna Lund som var utlovat vid bokningen.
Hotellet och rummet är som ett ordinärt Scandic, inget att betala premium pris för.
Städningen är dålig. Frukosten är omfattande men personalen hinner varken duka av borden eller ställa fram mer mat. Juicen måste man beställa via en ipad. Ser coolt ut, smakar äckligt.
Nu är detta ju mitt första Nordic Choice besök och det kan ju vara "otur", men om syftet med status-matchen var att övertyga mig om att spendera 30 nätter om året på Nordic choice istället för en annan kedja så misslyckades de kapitalt.