Senaste nytt

Choice matchar till Hertz bonusprogram

Ingenstans kan jag knappa in mitt medlemsnummer på Choice eller motsvarande, så det måste vara en manuell handpåläggning någonstans. Hur gör man ens för att kunna tjäna poäng till Choice när man hyr bil på Hertz?
 

Peter G

Medlem
h
Nu har Hertz uppgraderat mig till President. Kontaktade aldrig någon kundtjänst så någon koll verkar de ha.
Får du President Circle i enbart 1 år och måste kvala in hos Hertz sedan, eller har du det permanent så länge du vidhåller guld+ hos Nordic Choice?
Alltid undrat hur det är med Amex (korten utan Eurobonus), som också har status upgrade hos Radisson, hertz mm. Har man det hos dem så länge man vidhåller sitt amexkort? alt sin nordic choice status (om man ej har amex)?
 

Atom

Medlem
Ingenstans kan jag knappa in mitt medlemsnummer på Choice eller motsvarande, så det måste vara en manuell handpåläggning någonstans. Hur gör man ens för att kunna tjäna poäng till Choice när man hyr bil på Hertz?

Undrar detsamma och mig har de ej matchat. Tyvärr.
Har mailat choice men ej fått svar.
 

Berglund

Medlem
Ingenstans kan jag knappa in mitt medlemsnummer på Choice eller motsvarande, så det måste vara en manuell handpåläggning någonstans. Hur gör man ens för att kunna tjäna poäng till Choice när man hyr bil på Hertz?
Man ser till att boka med rätt CDP kod, som man får av Nordic Choice och sedan uppger man sitt Nordic Choice nummer när man hämtar bilen. Alternativt får man höra av sig till Hertz kundtjänst efter hyran är avslutad.

Värt att veta är att Hertz bara skickar filen till Nordic Choice en gång i månaden. Det står ingenstans men man får förbereda sig på att oftast behöva vänta ganska länge innan poängen syns på ens Nordic Choice konto. Poängen kommer då in på det datumet då man hämtade ut bilen.
 
Toppen