China Eastern - Idag ny medlem i SkyTeam

Diskussion i 'Skyteam' startad av Jacob, 21 Juni 2011.

1. Jacob

Jacob Medlem

Idag 21 juni blev China Eastern officiellt det 14:e flygbolaget i alliansen SkyTeam.
    China Eastern köpte för några månader sedan flygbolaget Shanghai Airlines, tidigare medlem i Star Alliance, som även det blir medlem i SkyTeam.

I samband med medlemskapet ändras också China Easterns bonusprogram Eastern Miles för att passa in i SkyTeams struktur.

Sedan tidigare är China Southern medlem i SkyTeam vilket gör att SkyTeam alliansen nu får en ganska oslagbar ställning när det gäller flygtrafik till, från och inom Kina.

2. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kina är onekligen en svag region för både *A och OW.

3. Jacob

Jacob Medlem

Star Alliance har Air China (bas i Peking) och One World har Cathay Pacific och Dragonair (bas i Hong Kong).

Men med tanke på vilket jätteland och vilken jättemarknad Kina är så blir SkyTeam i särklass störst.

China Southern är dessutom Kinas största flygbolag, både när det gäller flotta och passagerare, det visste jag faktiskt inte innan.

4. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Tittar under "Partner consumption" för att se hur många poäng man tjänar på Skyteam-flyg. Tyvärr är inte sidan uppdaterad än så ingen info.. Lite bättre förberedelse hade jag nog väntat mig. På exempelvis Czech Airlines sida kan man redan se hur många poäng man tjänar f.o.m. 26 juni.

5. Vad har hänt med China Easterns PVG-FRA-CPH linje?
    De skulle öppna den i fjol om jag minns rätt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!