Senaste nytt

China Eastern applied for 4 weekly Shanghai - Arlanda service (Airlineroute)

Dr. Miles

Expert
China Eastern har fortfarande inte publicerat tidtabell för linjen.
Jag undrar om de kommer att öppna linjen som planerat (från mars 2018) eller ej.
 

Plus

Medlem
Linjen är ju inte ens presenterad av varken Swedavia eller China Eastern, så tidtabell kommer nog efter det.
Du får ha lite is i magen, Dr.
 

Dr. Miles

Expert
Väldigt synd att China Eastern stängde Shanghai-Fukushima i 2011 (efter jordvävning och kärnkraftverkshaveri), annars hade det varit perfekt för mig med den här tidtabellen...
 

toer00

Medlem
Hmm..
Ang service ombord så gav ju allas vår käre vän Lucky dem skaplig betyg för ca 2 år sedan...
Review: China Eastern Business Class A330 Shanghai To Colombo - One Mile at a Time

Men håller med om att det är HW liknande som MH (Malysia Airlines) hade mellan Arlanda - New York för ca 10 år sedan ...
Så kanske det finns andra bättre alt. speciellt då "Angeled lie flat" inte direkt är någon hit att sova i.

Men för näringslivsfolk kanske direktflyg är prio..?
Själv reser jag 99% privat så jag kanske väljer Araberna fr. Qatar eller Finnarna i stället ;)
 

Dr. Miles

Expert
Hmm..
Ang service ombord så gav ju allas vår käre vän Lucky dem skaplig betyg för ca 2 år sedan...
Review: China Eastern Business Class A330 Shanghai To Colombo - One Mile at a Time

Men håller med om att det är HW liknande som MH (Malysia Airlines) hade mellan Arlanda - New York för ca 10 år sedan ...
Så kanske det finns andra bättre alt. speciellt då "Angeled lie flat" inte direkt är någon hit att sova i.

Men för näringslivsfolk kanske direktflyg är prio..?
Själv reser jag 99% privat så jag kanske väljer Araberna fr. Qatar eller Finnarna i stället ;)
Det är äldre variant av Business class på China Eastern Airbus A330.

Det Airbus A330 planet jag flög med hade full flat stolar i Business class på Airbus A330.
Bildreserapport: China Eastern Business class Airbus A330 Bangkok-Shanghai | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Brandten

Medlem
Jag hade tänkt boka SAS t/r för CES Shanghai som är 13-15 juni. Då skulle man ju kunna flyga hem med China Eastern den 16e (antar jag är premiär från PVG). Är ju skoj med inaugural flights men vart är det bäst tror ni? PVG-ARN eller ARN-PVG?

Lite jobbigt dock att flyga ARN-CPH-PVG-ARN-PVG-ARN för att ta sig till mässan och sedan försöka vara med på båda inaugural. Men.... Hm. :)
 

renrhos

Medlem
I Swedavias pressmeddelande som @NotRyan länkande till, står det att denna A330-200 som ska trafikera mellan Shanghai och Stockholm ska ha totalt 262 stolar. Men det som gäckar mig är att China Eastern inte har någon A330-200 med 262 stolar. Då har jag kollat både hos China Eastern egna sida samt på seatguru. Första tanken är att de har skrivit fel i pressmeddelandet? Då det finns en A330-200 med 264 stolar (benämns A332) och skrivit fel på tvåan barao_O Denna maskin innehar den gamla kabinen med 2-2-2 seating i business. Men det som gör de lite intressant är att jag såg en flight Review på Youtube för någon månad sedan med China Eastern. Då är det inte den svängda stolen (33H), utom en nyare liknande den SAS har. De planen som har den ”nyaste kabinen” benämns (33L). Just denna (33L) hittar jag ingen seatmap eller mer info på, inte ens om det är en A333 eller A332. Ljusglimten kan vara att det är (33L) som kan trafikera på Arlanda, men det får vi väl se den 16Juni:) Men är det någon här som vet mer eller kan försöka bena ut detta mysterium?

Här är flight Review på (33L):
Här är på svängda stolen (33H):
Här med 2-2-2 seating (A332 eller 33E):
 
Toppen