Senaste nytt

Chicago-Stockholm-Göteborg SAS/Norwegian

AABack2ARN

Medlem
Numer kommer baggaget förtullas i Göteborg om du ansluter från SAS till SAS (och vissa andra bolag - dock ej Norwegian.)

Att fixa ett byte från ett USA-plan som landar i Terminal 5 och ett inrikesplan som avgår från terminal 4 fixar ni aldrig på 20 minuter om inte atingen SK946 är väldigt tidig eller Göteborgsplanet är sent. Detta trots C-klass. Du nämner att ni har små barn med er...

Om ni inte dyker upp på SAS-planet till Göteborg finns risken att ert baggage lastas av i Stockholm. Då får du åka upp till Arlanda och hämta det själv skulle jag tro - på egen beskostnad.

För övrigt är det väl samma pris att avsluta resan i Stockholm som att avsluta den i Göteborg?
 

Filip

Medlem
Priset skiljer sig men i sammanhanget är det småpengar. Tack! Inser att det blir 7 timmar väntan som får gälla.
 

AABack2ARN

Medlem
Det borde gå att klippa tiden lite genom att flyga via CPH.

Men det är verkligen anmärkningsvärt få flighter mellan Stockholm och Göteborg vissa dagar mitt i industrisemestern. Dessutom är det så att det framför allt är SAS som anser att industrisemestern finns kvar - de flesta (svenska) bolag är numer så internationella att man behöver jobba hela året, även under sommaren, men då har SAS gjort det i praktiken omöjligt att flyga med dem eftersom alla plan går åt till sådana fantastiska kassakor som Pristina, Antalya, Pula och lite allt möjligt... (Nej, jag är inte bitter...)
 

agehall

Medlem
Kan det passe at der er 7 timer mellem SAS flyvninger mellem Stockholm og Göteborg!? Evt. kan i flyve via København?

Det låter faktiskt helt otroligt. Det troligaste är väl att det är slut på billiga platser på ett antal flighter vilket ledde till att TS och sällskap valde en senare (läs billigare) flight.
 

Filip

Medlem
Det låter faktiskt helt otroligt. Det troligaste är väl att det är slut på billiga platser på ett antal flighter vilket ledde till att TS och sällskap valde en senare (läs billigare) flight.
Vi åker hem 8 juli, märkligt hittar åtminstone jag inga flighter 9 juli mellan 0810- &1450-flighterna. :(
 

pep

Medlem
Indstil jer paa at vente i ARN og faa det bedste ud af det, evt, i loungen (man kan købe sig adgang hvis I ikke har). Det giver ro og fokus og al stress er væk ogsaa selv om 1ste fly er 4 timer forsinket....
 

Filip

Medlem
Indstil jer paa at vente i ARN og faa det bedste ud af det, evt, i loungen (man kan købe sig adgang hvis I ikke har). Det giver ro og fokus og al stress er væk ogsaa selv om 1ste fly er 4 timer forsinket....

Ja det verkar som att det får bli så, jag tror det är känslan av att vara i Sverige och behöva vänta 7 timmar som gör att jag försöker hitta alternativa lösningar. Hade jag suttit på t.ex. CDG eller FRA så hade det känts bättre.
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
SAS går ner till fem vardagsflyg per dag under den veckan i juli. Det är dock bara på torsdagen väntan blir fullt så lång då andra flyget går 14:50. Övriga dagar går andra flyget till Göteborg 12:10 (Mån, Tis, Ons) eller 13:10 (Fre)...

EDIT: För övrigt kan man fundera på varför första flyget går 8:10 vilket jag tycker är lite sent om man ska ner till västkusten och jobba över dagen och uppenbarligen 20 minuter för tidigt om man kommer med USA-planen... :mad:
 
Last edited:
Toppen