Senaste nytt

Chicago - Stockholm 2015-05-24!

Crille81

Medlem
Vet faktiskt inte. Men inga av dessa är värt att åka besöka INNAN check-in öppnar tycker jag. Även Swiss First Class Loungen var inte så himla spännande ;)

Okej... Vi flyger ju 16:25 och vill inte vara på plats för tidigt och behöva vänta på att check in öppnar!
 

Voyageur

Medlem
Vilen är bästa loungen för StarAllience Gold på ORD?

Vilken tid öppnar SAS egna lounge på ORD?

SAS lounge på ORD är nada att skriva hem om....ungefär som Ikea när man åker utomlands. Man vet att den där köttbullen (i detta fall avslagna pastasalladen) väntar på dig! Plus för att loungen ligger i anslut till gate, kan dock bli fullt 1 h innan avgång. Börja med LH senator och flytta dig mot sas innan avgång.
 

Crille81

Medlem
SAS lounge på ORD är nada att skriva hem om....ungefär som Ikea när man åker utomlands. Man vet att den där köttbullen (i detta fall avslagna pastasalladen) väntar på dig! Plus för att loungen ligger i anslut till gate, kan dock bli fullt 1 h innan avgång. Börja med LH senator och flytta dig mot sas innan avgång.

Tack för tips, den ligger i samma terminal antar jag?
 

Voyageur

Medlem
Nix. Det är det som är kruxet. Terminal 1 tror jag men inte helt säker. Var ute i god tid bara så bör det inte vara nåt problem. Sprang i våras själv genom flygplatsen på en halvtimma trots mängder folk.
 

lowflyer

Medlem
Åkte ARN-ORD förra veckan och då var det ett Star Alliance-loggat plan vid namn Astrid viking där Go började på rad 20.
 

Senator

Moderator
Nix. Det är det som är kruxet. Terminal 1 tror jag men inte helt säker. Var ute i god tid bara så bör det inte vara nåt problem. Sprang i våras själv genom flygplatsen på en halvtimma trots mängder folk.

Lufthansa har tyvärr ingen lounge på ORD. Där används United Club på Terminal 1. Vidare vet jag inte om resenärer med avresa på T5 och utan boardingkort från inkommande eller avgående flyg på T1 får använda dessa.

Personligen tror jag att det måste det finnas mycket annat roligare att bedriva tiden med i Chicago än att försöka ta sig in på fel terminal :)

Jag hade anlänt till O'Hare ca 14.00 för SAS till ARN och lagt tiden på staden...
 

KalleSus

Medlem
Åkte ARN-ORD förra veckan och då var det ett Star Alliance-loggat plan vid namn Astrid viking där Go började på rad 20.
Det är den Airbus 340 som har samma inredning som den äldre 330-inredningen. Har mest flugit på CPH - IAD. Just nu på alternerande ARN - EWR och ARN - ORD.
Är också en av de fyra 340 som ska uppgraderas till ny inredning.
 
Toppen