Senaste nytt

Chicago eller San Francisco för transfer?

Funderar på att boka en rutt som går ungefär såhär ARN/CPH-ORD/SFO-TPE med SAS över Atlanten och EVA Air över Stilla Havet. Separata bokningar. Vilken flygplats är att föredra för transfer? Lär ju behöva minst 12h eller en natt emellan. Alternativen är Chicago (ORD) eller San Fransisco (SFO). Båda funkar att boka de dagar jag vill åka men kan inte bestämma mig. Tips på bästa flygplatshotell?
 

Tonton

Medlem
Funderar på att boka en rutt som går ungefär såhär ARN/CPH-ORD/SFO-TPE med SAS över Atlanten och EVA Air över Stilla Havet. Separata bokningar. Vilken flygplats är att föredra för transfer? Lär ju behöva minst 12h eller en natt emellan. Alternativen är Chicago (ORD) eller San Fransisco (SFO). Båda funkar att boka de dagar jag vill åka men kan inte bestämma mig. Tips på bästa flygplatshotell?

Är det vintertid så hade jag valt SFO - Risk för snöstorm etc i Chicago där inte ens 12h kanske räcker för byte isf.
 
Bra svar killar. Det blir nog i vår mars/april!

EVA Air har avgångar från flera städer i USA men ser bara att SFO har lunchavgång, övriga efter midnatt. Från Chicago blir det dock mer tid ombord
 

palmen

Moderator
SFO alla dagar i veckan. Ta en natt vid SFO, bo vid flygplatsen brukar vara ok pris och enkelt att åka in till stan om man känner för det.

Chicago är ingen höjdare vid flygplatsen och en längre tripp in till stan. Risk för dåligt väder också som folk redan påtalat.
 
Jag hade valt Chicago och siktat på att genomföra resan i april då det inte längre är minusgrader i Chicago. Jag vet inte om du hade tänkt åka till USA på bonusbiljett eller revenue-biljett, men jag förutsätter att du tänker åka Eva Air businessclass och då går mitt resonemang så här. Bonusbiljetter är lättare att hitta till Chicago än San Francisco. Om du tänker åka SAS Go så behöver du bara genomlida 9 timmar om du väljer Chicago, jämfört med 11 timmar till San Francisco. Avgång vid midnatt från Chicago gör att du kan i lugn och ro uppleva Polaris loungen och äta både lunch och en lättare middag där (se dock till att lämna plats för middag ombord Eva Air också).
 
Intressanta infallsvinklar!

Polaris-loungen hade jag koll på men glömde skriva. Öppettider kan ju dock ändras innan man kommer iväg.

Till USA tänkte jag åka på billigaste economy köpebiljett. Dyker ju ständigt upp priser runt €150-200. Har inga problem att sitta där bak på en dagflygning.
 
Toppen