Chef on call - Malaysia Airlines -- Välj din mat innan avresa i Biz eller First

Diskussion i 'Oneworld' startad av Traveller, 2 Januari 2016.

1. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter att ha bokat min resa till Bangkok (för att möta några andra BC) från Seoul med Malaysian airlines i business upptäckte jag deras "Chef on call" koncept. Jag måste säga att jag blev ordentligt överraskad (så här innan avgång) över det enorma val av rätter som kan förbeställas senast 24 timmar innan avgång.
    Konceptet:
    Experience - In-Flight Meal - Chef On Call | Malaysia Airlines
    Menyn:
    http://www.malaysiaairlines.com/content/dam/malaysia-airlines/mas/ccf/pdf/ccm_biz_menu_2014.pdf

Hur det sedan smakade och om jag fick maten som jag beställt det blir spännande att se.

Jakob Österberg, lillemannen och pep gillar detta.
  2. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Testade det för någon månad sedan. Dom missade min beställning från KL till Tokyo.
    Ut från Tokyo så fungerade det och maten smakade mycket bra.

lillemannen och Dr. Miles gillar detta.
  3. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har försökt några gånger, men jag har aldrig lyckats komma in på sajten ens en gång. Fick alltid ett fel och en uppmaning att jag skulle ringa in min beställning, så jag gav upp. :)

5. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Maten jag beställde var för sträckan ICN - KUL och var faktiskt toppen. MEN,

-2 timmars försening gjorde att jag missade mitt anslutningsflyg från KUL till BKK
    -Maten på sträcka två var usel, köttet gick inte att skära ens.
    -Alla mina tre väskor kom bort på sträckan KUL - BKK

Malaysian Airlines suger faktiskt. Då det gäller väskorna frågade jag då jag bordade om väskorna var med och fick ett glatt
    svar att dom var det. En lögn alltså. MH, Malaysian Airlines är faktiskt otroligt dåliga då det gäller sin kundorientering. Dessutom så serveras det inga alkoholhaltiga drycker på deras sträckor som är kortare än 3 timmar.

MH har i varje fall mist mig som kund.

6. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta måste vara helt nytt. Jag blev serverad mellan KUL och SIN som är mindre än en timma i Oktober.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!