Senaste nytt

Checka in med appen eller lokalt på hotellet?

henke12

Medlem
Hej!

Checkar ni in på Hilton via appen eller väntar ni tills ni kommer fram till hotellet och checkar in traditionellt över disk?
Jag fick just en notis av Hilton-appen men kom på tanken att det kanske är bättre ur uppgraderingschans-perspektiv som HHG/HHD att vänta tills man kommer till hotellet!

Hur gör ni?
 

kristerj

Medlem
Jag checkade in med appen på Hilton Helsinki Airport och fick en uppgradering. Det rummet jag valt var bytt mot ett executive room, så det verkar som man får uppgraderingar även vid förtida incheckning.
När jag däremot valde rum och "Digital key" på Hilton LAX, blev det dock ingen uppgradering, utan man får gå direkt till det rum man valt.
 

mha321

Medlem
Hilton appen säger väl explicit att dina uppgraderingar inte påbörjas av om du checkar in med appen. Fördelen är att du kan välja vilket rum du vill ha om det inte skulle bli någon..
 

agehall

Medlem
Har haft exakt 0% upgrades när jag checkat in i appen - istället får man det rum man valt. Jag har därför slutat använda den funktionen helt och hållet.
 

Xilan

Medlem
Bor just nu två nätter på Hilton Tampa Downtown.
Checkade in via datorn och valde rum på 12:e våningen. Fick reda på när vi kom fram att vi blivit uppgraderade till 16:e, Ececutive Floor.
Valde att inte tjafsa om att vi minsann inte fått det rum vi valt. ;)

Ska nog dock checka in traditionellt i fortsättningen, då jag tycker att denna tråd har en poäng. Plus att det är trots allt ganska trevligt att få ett riktigt hej och välkommen.
 

NotRyan

Medlem
Det står explicit att om man checkat in i appen så har man förtur till ytterligare uppgraderingar...
 
Toppen