Checka in med appen eller lokalt på hotellet?

Diskussion i 'Hilton Worldwide & HHonors' startad av henke12, 14 April 2016.

1. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Checkar ni in på Hilton via appen eller väntar ni tills ni kommer fram till hotellet och checkar in traditionellt över disk?
    Jag fick just en notis av Hilton-appen men kom på tanken att det kanske är bättre ur uppgraderingschans-perspektiv som HHG/HHD att vänta tills man kommer till hotellet!

Hur gör ni?

2. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har haft samma tankegång, inte provat att checka in på appen ännu pga av uppgraderings chans.

3. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag checkade in med appen på Hilton Helsinki Airport och fick en uppgradering. Det rummet jag valt var bytt mot ett executive room, så det verkar som man får uppgraderingar även vid förtida incheckning.
    När jag däremot valde rum och "Digital key" på Hilton LAX, blev det dock ingen uppgradering, utan man får gå direkt till det rum man valt.

4. Knucket

Knucket Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Checkade in i app och blev uppgraderad på plats i London i helgen. Valde ej digital key

5. mha321

mha321 Medlem

Hilton appen säger väl explicit att dina uppgraderingar inte påbörjas av om du checkar in med appen. Fördelen är att du kan välja vilket rum du vill ha om det inte skulle bli någon..

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har haft exakt 0% upgrades när jag checkat in i appen - istället får man det rum man valt. Jag har därför slutat använda den funktionen helt och hållet.

011430121 gillar detta.
  7. Xilan

Xilan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bor just nu två nätter på Hilton Tampa Downtown.
    Checkade in via datorn och valde rum på 12:e våningen. Fick reda på när vi kom fram att vi blivit uppgraderade till 16:e, Ececutive Floor.
    Valde att inte tjafsa om att vi minsann inte fått det rum vi valt. ;)

Ska nog dock checka in traditionellt i fortsättningen, då jag tycker att denna tråd har en poäng. Plus att det är trots allt ganska trevligt att få ett riktigt hej och välkommen.

8. NotRyan

NotRyan Medlem

Det står explicit att om man checkat in i appen så har man förtur till ytterligare uppgraderingar...

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och det vill jag påstå är ren BS.

Fredrik Jeanson gillar detta.
  10. NotRyan

NotRyan Medlem

Jo, i praktiken kan det nog mycket väl vara så :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!