Senaste nytt

Checka in flera i business ckeck-in på en silverstatus?

vicce

Medlem
Jag kan rapportera att det utmärkt att checka in i business check-in både på arlanda och på Newark.
Däremot fick jag strida för att få ta med incheckat bagage gratis när vi åkte inrikes med US (på samma bokning som atlantpassagerna).
Det löste sig till slut när en manager kom och kunde hjälpa till. Jag kan tycka att det är dåligt att systemet inte själv känner av bagagereglerna. Det lustiga var att när jag väl fått igenom att vi skulle slippa betala och jag bad henne lägga till mitt bonuskort som maskinen vägrade acceptera, sa hon: "Jaha har du silverkort, då hade ALLA I DIN BOKNING fått ha med en incheckad väska var." Jag visste att det var så för mig, men inte att det gällde hela sällskapet.

Nu har jag fått de resterande poängen för A3*G, så då kanske det blir ännu enklare nästa gång...

Du flög alltså med SK från Arlanda, och sedan US Airways på ditresan, och hemresan SK till ARN? Eller flög du även med US Airways på hemresan?
 

agehall

Medlem
Du flög alltså med SK från Arlanda, och sedan US Airways på ditresan, och hemresan SK till ARN? Eller flög du även med US Airways på hemresan?

Spelar ingen roll hur han flög hem - det är första bolagets incheckningsregler som gäller numera i *A, vilket suger rejält.
 

FFS

Medlem
Jag flög:
Arlanda-Chicgo (SK), Chicago-Washington (UA)
(Uppehåll några dagar)
Washigton-New York (US)
(Uppehåll några dagar)
New York-Arlanda (SK)
 
Toppen