Checka in flera i business ckeck-in på en silverstatus?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av FFS, 1 Augusti 2013.

1. FFS

FFS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag och tre till ska ut och åka till USA om en månad. Det är bara jag som har nån status (EBS och A3*S).
    Vi ska resa på samma PNR.

1. Min fundering är om vi allihopa kan gå till business check-in på ARN (och i USA, en gång inrikes med US och en gång tillbaka till ARN med SK) och åka på min status. För att krångla till det mera tänkte jag kreditera min flygning till A3 vilket gör att jag kommer upp i guld där.

2. När jag komer upp i A3*G, räcker det med att visa upp A3 appen för att komma i loungen (jag plus en till)?

2. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    C check in är bara en förmån på SAS group, inte på *A partners.

1 person likes this.
  3. AxelB

AxelB Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mitt svar på fråga två, är att det borde t.o.m. räcka med boardingkortets A3*G :)

4. olsson

olsson Medlem

Land:
    Norge Norge
    För loungen i VIE (Austrain) så bad de faktiskt om något som visade statusen utöver att det stod *G på boardingpasset. (EBG). Drog med en print screen som var utskriven, borde fungera med appen.

Last edited: 2 Augusti 2013
  5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du menar väl Austrian Airlines? Air Berlin är medlemmar i Oneworld.

1 person likes this.
  6. FFS

FFS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur fort sprids min guldstatus över världen? När jag blev A3 Blue kom det inte upp på boardingkortet dagen efter att jag fått min status uppdaterad.

Last edited: 2 Augusti 2013
  7. FFS

FFS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så om jag tolkar det rätt så kan jag ta med mig alla som står på samma PNR till business check-in på ARN?

Rent hypotetiskt, vad skulle hända om jag var del av en jättestor gruppbokning? Finns det nåt maxantal för hur många man kan dra med sig?

8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De amerikanska bolagen låter alla *S använda Business incheckning och få en gratis incheckad väska.

Räkna med 10 dygn innan statusen är inlagd i datasystemen.

9. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok, men incheckningen är ingenting någon någonsin ska ta för givet eftersom det inte är en officiell förmån.
    Gratis incheckad väska får väl alla?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!