Senaste nytt

Checka in bagage till slutdestination?

MrDollar

Medlem
En fråga angående bagage. Om jag ankommer arn från ewr på en biljett, med 1st incheckat bagage, och sedan vill flyga arn-cph på annan biljett. Kan SAS checka in det hela vägen från ewr till cph? Eller behöver jag hämta ut bagaget på arn och checka in det igen? Åker C från ewr och Plus till cph om det spelar någon roll.
 

agehall

Medlem
En fråga angående bagage. Om jag ankommer arn från ewr på en biljett, med 1st incheckat bagage, och sedan vill flyga arn-cph på annan biljett. Kan SAS checka in det hela vägen från ewr till cph? Eller behöver jag hämta ut bagaget på arn och checka in det igen? Åker C från ewr och Plus till cph om det spelar någon roll.
Kan - ja. Om de gör det är en annan femma - du har inte rätt till det eftersom du har olika biljetter men det är möjligt att de gör det ändå om du frågar snällt.
 

Lollet

Medlem
Ska flyga ARN-CPH-SFO med SAS
och vidare SFO-LAS med United. Allt bokat på samma biljett och bara 1h 45min mellan flygen i SFO.
Är smått förvirrad efter att ha pratat med 2 olika kvinnor i incheckningen, den ena var väldigt säker på att jag måste hämta ut väskan i SFO, medans den andra (som checka in mig) sa att väskan åker hela vägen till vegas och jag behöver inte hämta ut den i SFO.
Någon här som är säker på vad som gäller?
 

mha321

Medlem
Ska flyga ARN-CPH-SFO med SAS
och vidare SFO-LAS med United. Allt bokat på samma biljett och bara 1h 45min mellan flygen i SFO.
Är smått förvirrad efter att ha pratat med 2 olika kvinnor i incheckningen, den ena var väldigt säker på att jag måste hämta ut väskan i SFO, medans den andra (som checka in mig) sa att väskan åker hela vägen till vegas och jag behöver inte hämta ut den i SFO.
Någon här som är säker på vad som gäller?

Du behöver ta ut väskan genom tullen och lämna av den utanför. Det är alltså inte ny incheckning, men du på are själv passera tullen med den.
 
Jag ska flyga ARN-ORD-CUN, SAS första benet och United i andra.
Har en lång mellanlandning, 22h.

Efter landning i Chicago, behöver jag såklart gå igenom customs. Kan jag därefter lämna väskan i en bagdrop direkt, likt det beskrivs ovan när man ska vidare till inrikes - eller är det annorlunda när det är en utrikesflight man ska vidare till?

Jag är såklart mest intresserad av att slippa bära med mig bagage (och specialbagage) in till downtown Chicago där vi tänkt turbo-turista och sova över.
 
Toppen