Jag kan bidra med min egna erfarenhet från ett liknande fall här. Jag flög i september 2014
ARN-EWR-SFO-OGG, alla sträckor med United. Kort byte på EWR, men övernattning vid SFO (~15h). Jag hoppades på att få checka in väskan hela vägen och kunna åka in direkt till stan från SFO och äta middag innan jag åkte tillbaka till flygplatshotellet för att sova. Tyvärr gick det inte så bra.
På Arlanda försökte man checka väskan hela vägen, men maskinen ville bara skriva ut baggagetaggar ARN-EWR-SFO. Den kreativa incheckningsagenten skrev då ut en separat tagg till OGG och gav den åt mig separat och sa åt mig att sätta på den när jag kom fram till SFO och lämna in väskan där.
Behövde givetvis ta väskan genom tullen på EWR och skickade den sen vidare till SFO där jag återigen fick ta väskan, och testade då att sätta på min OGG-tagg på den och gå till bag drop för att lämna väskan.
Detta blev *inte* populärt. De undrade hur i hela friden jag hade fått tag på en sån där tagg och konstaterade att agenten på Arlanda absolut inte borde ha gett en sån till mig. Det slutade med att jag blev så illa tvungen att ta min resväska med mig till hotellet och checka in där innan det blev någon middag.
(kontentan är alltså att du troligtvis inte kommer att kunna checka väskan hela vägen, utan kommer åtminstone att behöva ta hand om den över natten vid SFO - om du har någon chans att få lämna väskan på ORD redan dagen innan vet jag inte, men det är väl stor risk att det inte går där heller)
Klicka för att utvidga...