Checka in bagage hela vägen på 2 olika bokningar?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Impendill, 17 Augusti 2015.

1. Impendill

Impendill Medlem

Hej!

Jag åker med Avianca Brasil i morgon GIG-GRU, och har sedan 9 timmar tills nästa flight, GRU-EWR med United.

Min fråga är om det går att få boardingkort hela vägen till EWR och därmed slippa checka in bagaget på nytt i Sao Paulo. Bokningarna är separata.

Om inte , vad gör man i 9 timmar på GRU ?

2. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kan nog gå att checka in bagaget hela vägen.
    Men det är inte garanterat.

Avianca Brazil tillhör väl inte Star Alliance?
    Så boardingkort hela vägen borde inte gå.

3. Impendill

Impendill Medlem

Numera är de medlemmar. Tror att de gick med 22:e juli om jag inte minns fel. Finns med hos partner till SAS i alla fall.

4. Även om det hade varit en biljett, interlining från inrikes till utrikes varierar land till land, carrier till carrier.

T ex byte från Air China inrikes till Air China utrikes kan man checka in väskan hela vägen men om det är Air China inrikes till andra Star Alliance flygbolags utrikes flyg från Kina kan man inte checka in väskan hela vägen utan man måste hämta väskan vid sista gateway flygplats och checka in den igen till utrikes flyg.

Jag vet inte hur det fungerar i Brasilien men andra medlemmar kan säkert tipsa om detta.

Last edited: 18 Augusti 2015
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Boardingkort borde du kunna få tycker jag, för det är väl inom 24h från din första flight och då borde det gå att checka in dig. Om det däremot kommer att gå att interline:a bagage är en svårare fråga. Jag skulle inte räkna med det...

6. Impendill

Impendill Medlem

Det gick ej att checka in bagaget hela vägen.
    Däremot gick det fint att checka in i star alliance gold-kön:)
    Där stod inte en människa medans det var proppfullt i övriga köer.

Smuffe och Jakob Österberg gillar detta.
  7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra med återkoppling!

Jakob Österberg och Impendill gillar detta.
  8. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och svaret på vad man gör 9 timmar på GRU är väl att ta ut och checka in väskan.

9. Impendill

Impendill Medlem

United öppnade sin incheckning 5 timmar innan avgång så nu sitter vi i loungen med vars ett glas mousserat och ser fram emot att få testa 767an i C.

Smuffe, Dr. Miles, Palle Kuling och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!