Senaste nytt

Checka in bagage hela vägen på 2 olika bokningar?

Impendill

Medlem
Hej!

Jag åker med Avianca Brasil i morgon GIG-GRU, och har sedan 9 timmar tills nästa flight, GRU-EWR med United.

Min fråga är om det går att få boardingkort hela vägen till EWR och därmed slippa checka in bagaget på nytt i Sao Paulo. Bokningarna är separata.

Om inte , vad gör man i 9 timmar på GRU ?
 

Glenn E

Medlem
Det kan nog gå att checka in bagaget hela vägen.
Men det är inte garanterat.

Avianca Brazil tillhör väl inte Star Alliance?
Så boardingkort hela vägen borde inte gå.
 

Dr. Miles

Expert
Även om det hade varit en biljett, interlining från inrikes till utrikes varierar land till land, carrier till carrier.

T ex byte från Air China inrikes till Air China utrikes kan man checka in väskan hela vägen men om det är Air China inrikes till andra Star Alliance flygbolags utrikes flyg från Kina kan man inte checka in väskan hela vägen utan man måste hämta väskan vid sista gateway flygplats och checka in den igen till utrikes flyg.

Jag vet inte hur det fungerar i Brasilien men andra medlemmar kan säkert tipsa om detta.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Boardingkort borde du kunna få tycker jag, för det är väl inom 24h från din första flight och då borde det gå att checka in dig. Om det däremot kommer att gå att interline:a bagage är en svårare fråga. Jag skulle inte räkna med det...
 
Toppen