Chatten trasig på sas.se?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Ola Löfgren, 15 December 2012.

  1. Jag lyckas inte komma åt chatten på sas.se, någon annan som har samma problem?
     
  2. Jag antar att du försöker nå chatten via "Kontakt" och sedan skriva en fråga? Det funkar inte för mig heller. Men det finns ett annat sätt: Tryck istället på "Hjälp" och klicka sen på någon random fråga, t.ex. "Hur mycket bagage får jag ta med?". Under "Var detta svaret på din fråga?" trycker du på "Nej" och får då fram "Om du vill få personlig service via chatt, klicka här". Då kommer chatten igång.
     
  3. Martin Andersson

    Martin Andersson Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har för mig att SAS har tagit bort chatten. Antar att du menar "fråga Karin" eller vad den nu hette...
     
  4. taxvalp

    taxvalp Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Den funkar, använde senast i går. Sök på chat så hittar du länken. Om det är "upptaget" går det ej att öppna chatten, testa då lite senare.
     
  5. DrKlas

    DrKlas Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Någon som lyckats få chatten att fungera den senaste tiden? Har provat att gå via Hjälp som Henrik Lundqvist tipsar om ovan men orden klicka här dyker aldrig upp efter kommatecknet. Och söker jag på ordet chat hittar jag nog till rätt sida men länken till chatten visas aldrig.

    Lite underligt att SAS år 2013 väljer att inte ta emot kundärenden via e-post eller via ett kontaktformulär på webbsidan.
     
  6. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Du kan väl alltid använda detta formulär? http://www.sas.se/Customer-Relations/Feedback-form/

    Mvh
    /NotRyan
     
  7. DrKlas

    DrKlas Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hur hittade du den? Nu hittar jag den genom att välja Kontakt och därefter "Synpunkter efter resan". Men mitt ärende gäller inte synpunkter efter resan utan Eurobonus (vilket det står att Customer Care inte kan hantera). Men tack ändå!

    Ärendet gäller att jag försöker (försökte?) övertyga en person om att det är en bra idé att vara med i Eurobonus. Som ny medlem fick han ett mail om att han får 1500 p efter att gått igenom en introduktion till Eurobonus. Dessa poäng syns fortfarande inte på hans konto efter en månad och nu undrar han hur han ska göra för att få dessa. Tyvärr får väl svaret bli att han får ringa till Eurobonus kundtjänst och hoppas på att de kan hjälpa honom.

    Som jämförelse kontaktade jag Marriotts kundtjänst i torsdags. Ladda webbsidan, klicka på Help, klicka på Contact us, välj kategori, skriv meddelande och skicka iväg. Svaret kom efter drygt 20 minuter. Skickade mail tillbaka att förslaget var okej och tio minuter senare kom nästa mail om att allt var klart. En viss skillnad.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×