Senaste nytt

Charter till Thailand för 2 vuxna och 2 barn 2V =~60000kr?

Jag brukar räkna 1000 för hotell samt 1000 i övriga utgifter per dag i Thailand (och andra sydostasiatiska länder). Då inkluderar det boende direkt på stranden (dock inga kedjor eller charterhotell som tenderar att vara dyrare och sämre), dykning, snorkling, mat osv. Vi dricker inga stora mängder alkohol som kan dra upp kostnaden per dag. Är de borta i 13 dagar hamnar de då på 26000. Prickar de rea så kommer de till Bangkok för under 4000 per person. Sen anslutningar på några tusen. Så runt 45000 skulle jag säga.

Vi är också två vuxna och två barn.
 

Kimmen00

Medlem
Kollat massor på Thailand med fritids.,. med 2 barn hamnar vi mer eller mindre alltid på 55-65 papp beroende på 4 eller 5-stjärnigt. Sjukt dyrt.
Vi har åkt lite off-season och då är det halva priset. Nu blev det Hong Kong istället.. vip-go då iof men men :)
 

FF#1

Medlem
De ska åka innan sportlovsperioden, vara borta ca 14 dagar. vilket borde innebära ca V.6-7
Var ska man skicka dem, de vill bo nära stranden och har inga speciella krav, har inte det minsta koll på Thailand, Phuket?
 
Priser på reguljära biljetter skiljer inte så mycket pga sporlov. Vi brukar ligga på en kostnad på 50-60K för två vuxna och två barn med reguljärbiljett och egna boenden bokade över nyår i 20 dagar, bekanta till oss betalade 90K för två veckors charter över jul/nyår för två år sedan. Enkelt men dyrt med charter.
 
Läste en jämförelse för några dagar sedan (läste via Ztory så kommer inte ihåg tidningen nu, men RES eller allt om resor typ) att charter är betydligt dyrare, upp emot 40%. Har för mig de bara hade undersökt europeiska resmål dock. Det bekräftar väl ändå den gemensamma bild vi har här.
 

Bergling

Medlem
Charter kan ju många gånger vara dyrare, men det man får väga in är ju att det många gånger är värt en hel del att kunna få direktflyg från orter som Borlänge, Norrköping, Jönköping, Växjö etc och dessutom till flygplatser som kan vara knepiga att hitta prisvärda förbindelser till.

Sedan går det ju att göra fynd om man är flexibel och/eller utnyttjar rabatter. Som exempel så skall jag med familjen (2 vuxna, 2 barn) till Turkiet i sommar. 1 vecka i mitten på augusti på Sunwing i Side. Allt som allt (inkl mat på flyget, transfer och deras Sunwing inclusive (frukost samt 5 luncher och 5 middagar)) går det på 18000. Det tycker jag är ett överkomligt pris för det man får.

Bara flyget motsvarande period ligger på en bit över 9000 med Turkish, och då är det dessutom ett byte och riktigt sunkiga flygtider på hemresan.

Så det finns guldkorn, men samtidigt kan man få betala överpriser, speciellt i samband med skollov.
 
Toppen