Senaste nytt

Chansa på sista min, eller boka idag?

palmen

Moderator
Resvägen i sig är irrelevant, med en önskan om tillgång till EBG lounge
Jag utgår ifrån att du är EBG, så länge du flyger med Star Alliance kommer du in i deras lounger oavsett flygplats, behöver alltså inte vara flyg med SAS.
Vad det gäller destinationer med SAS så är det Hong Kong (från Arlanda) eller Tokyo, Shanghai, Peking (från Köpenhamn) som gäller. Det lär dock kosta betydligt mer än vad du hittat själv. Du skulle kunna boka tur och retur till Hong Kong för 3000 kronor och skippa hemresan med SAS. Det är mer eller mindre standard nuförtiden att SAS har kampanj till Hong Kong för det priset ;). Förra helgen så kostade den resan 3999 kronor på kampanj dock.
 

BakPackarn

Medlem
Du får nog bestämma dig - är det pris eller resväg som är viktigt?
Frågan är vilken rutt som blir billigast om man vill flyga hela vägen med SAS eller Star Alliance.

SAS flyger inte till dina önskade destinationer, närmast är Hong Kong.

Jag utgår ifrån att du är EBG, så länge du flyger med Star Alliance kommer du in i deras lounger oavsett flygplats, behöver alltså inte vara flyg med SAS.
Vad det gäller destinationer med SAS så är det Hong Kong (från Arlanda) eller Tokyo, Shanghai, Peking (från Köpenhamn) som gäller. Det lär dock kosta betydligt mer än vad du hittat själv. Du skulle kunna boka tur och retur till Hong Kong för 3000 kronor och skippa hemresan med SAS. Det är mer eller mindre standard nuförtiden att SAS har kampanj till Hong Kong för det priset ;). Förra helgen så kostade den resan 3999 kronor på kampanj dock.

Utmärkta svar, tack så mycket! Fler liknande exempel på sätt att ta sig så nära Sydney som möjligt med SAS vore uppskattat :)
T/R till Hong Kong lät mycket intressant, om man skippar hemfärd och flyger vidare söderut, vilket Star Alliance bolag kan tänkas erbjuda billigast färd HKG > SYD??
 

BakPackarn

Medlem
Den frågan är enkel - du har nog inte råd att flyga SAS eftersom du lär behöva chartra ett helt plan. SAS flyger, som redan påpekats, inte hela vägen.

Nu känns det lite onödigt bittert här :O Jag försöker så gott jag kan att rätta mig efter era förslag, eller har jag missat något?

Star Alliance flyger alltså inte heller resten av vägen från Hong Kong?
 

Fedup

Medlem
Nu känns det lite onödigt bittert här :O Jag försöker så gott jag kan att rätta mig efter era förslag, eller har jag missat något?

Star Alliance flyger alltså inte heller resten av vägen från Hong Kong?

Du har många val till Australien med Star Alliance. Inga direktflyg från Hong Kong dock. Du kan flyga med Singapore Airlines via Singapore, eller Thai via Bangkok, Air New Zealand via Auckland, Asiana via Seoul, Air China via Beijing (alt. Shanghai också, osäker)
 

BakPackarn

Medlem
Du har många val till Australien med Star Alliance. Inga direktflyg från Hong Kong dock. Du kan flyga med Singapore Airlines via Singapore, eller Thai via Bangkok

Då blir det alltså orimligt att åka SAS till HKG, om jag ändå måste göra en extra mellanlandning i BKK eller SIN?
Finns det någon annan prisvärd lösning jag kan ta med SAS till SIN eller BKK direkt, eller är jag körd här? :(

Det rimligaste jag hittar är SAS till SIN, men bara den biljetten enkel kostar över 8,000 SEK, finns det några återkommande kampanjer med SAS till tex SIN?
Billiga flygbiljetter och flygresor – sk och boka flyg - SAS
 

Fedup

Medlem
Då blir det alltså orimligt att åka SAS till HKG, om jag ändå måste göra en extra mellanlandning i BKK eller SIN?
Finns det någon annan prisvärd lösning jag kan ta med SAS till SIN eller BKK direkt, eller är jag körd här? :(

Inte om du vill åka *A från HKG. Annars finns som sagt Air New Zealand via Auckland. I ditt inlägg har du ju enbart tagit upp en enkelresa, 4100 kr för ena vägen, har du kollat ngt på andra vägen?

Finns för cirka 10000 med SQ:
vJxbVhi.png
 

BakPackarn

Medlem
Lär dig lyssna på farsan Baloo, han är lite hårdhänt men snäll innerst inne;)
Tro mig, jag försöker verkligen. Han verkade bli så himla irriterad bara, och jag kan inte annat än ursäkta mig och förenkla som han bad om :(

Inte om du vill åka *A från HKG. Annars finns som sagt Air New Zealand via Auckland. I ditt inlägg har du ju enbart tagit upp en enkelresa, 4100 kr för ena vägen, har du kollat ngt på andra vägen?

Efter ett år nere i Australien hade jag tänkt resa runt i Asien under cirka 2 års tid, så 'andra vägen' blir inte tal om på ett tag framöver ;)

Om jag till exempel flyger från ARN > CPN eller annan 'knutpunkt', kan jag hitta någon billigare SAS biljett (än 8,000:- ARN > SIN) som tar mig närmare Australien, vartifrån jag kan flyga resten av vägen med *A?

Jag är väldigt novis än sålänge på vilka städer man ska utgå ifrån i sådana här sammanhang
 
Tro mig, jag försöker verkligen. Han verkade bli så himla irriterad bara, och jag kan inte annat än ursäkta mig och förenkla som han bad om :(



Efter ett år nere i Australien hade jag tänkt resa runt i Asien under cirka 2 års tid, så 'andra vägen' blir inte tal om på ett tag framöver ;)

Om jag till exempel flyger från ARN > CPN eller annan 'knutpunkt', kan jag hitta någon billigare SAS biljett (än 8,000:- ARN > SIN) som tar mig närmare Australien, vartifrån jag kan flyga resten av vägen med *A?

Jag är väldigt novis än sålänge på vilka städer man ska utgå ifrån i sådana här sammanhang
Han vill bara "lära dig aaaaallt han kan" ;)
 
Toppen