Tja, om man inte bryr sig om ifall man kommer fram i tid och inte har några förväntningar på hur problem ska skötas så är kanske 3500kr ett bra pris. Själv ser jag en tusenlapp till som en bra försäkring för att veta att jag flyger med ett alliansbolag.
Skulle nog avstå från Norwegian helt framöver. De var försenade en timme på ut och hemresa förra veckan, detta var på en 1-timmes inrikesflight till Malmö. Skulle räkna med 8 timmars försening per väg om man flyger till New York.
Skulle nog avstå från Norwegian helt framöver. De var försenade en timme på ut och hemresa förra veckan, detta var på en 1-timmes inrikesflight till Malmö. Skulle räkna med 8 timmars försening per väg om man flyger till New York.
Nu är jag inte den som försvarar Norwegian i vanliga fall, men vad grundar du beräkningen om 8 timmars försening i vardera riktning på?
När jag kollar senaste veckan så verkar man ligga på i snitt mindre än 30 minuters försening.
Nu är jag inte den som försvarar Norwegian i vanliga fall, men vad grundar du beräkningen om 8 timmars försening i vardera riktning på?
När jag kollar senaste veckan så verkar man ligga på i snitt mindre än 30 minuters försening.
I mitt fall var det förseningen i proportion till flygtiden. 1 timmes flygtid = 1 timmes försening, så jag gissar att detsamma bör gälla även på långflygningarna.
I mitt fall var det förseningen i proportion till flygtiden. 1 timmes flygtid = 1 timmes försening, så jag gissar att detsamma bör gälla även på långflygningarna.
I så fall skulle man kunna göra det omvända, om man blir 1 timme sen på en 6 timmars flight (10 minuter per timme flygtid).
Om man applicerar det mot en flight på 1 timme så borde förseningen vara 10 minuter.
Med Norwegian skulle jag dock personligen räkna med försening på upp till 24h för att vara "på den säkra sidan". Kan självklart bli mer än så om man har otur, men nu har de betydligt fler plan än tidigare så större chans att kunna åka med ett annat Norwegian plan.