Senaste nytt

Champions League Final lördag 19/5

Vem vinner och vem hejar du på?


  • Total voters
    13
  • Poll closed .

Lonelyflyer

Medlem
Jag antar att han menar att det är omöjligt för engelska lag att vinna över tyska lag på straffar :p

"Soccer is a game for 22 people that run around, play the ball, and one referee who makes a slew of mistakes, and in the end Germany always wins." Gary Lineker
 

Palazzi

Medlem
Jag antar att han menar att det är omöjligt för engelska lag att vinna över tyska lag på straffar :p

"Soccer is a game for 22 people that run around, play the ball, and one referee who makes a slew of mistakes, and in the end Germany always wins." Gary Lineker

Och över alla andra... Det var ju Västtyskland som vann 1990, på straffar över Argentina.
 

A380*G

Medlem
Nej Tyskland slog England på straffar i semi. Tyskland slog Argentina i finalen på en straff under ordinarie matchtid. 1-0. Brehme tror jag det var.
 

Palazzi

Medlem
Nej Tyskland slog England på straffar i semi. Tyskland slog Argentina i finalen på en straff under ordinarie matchtid. 1-0. Brehme tror jag det var.

Såklart :) Blev lite fel när jag skrev. Vann gjorde de iaf; och satte många straffar:p

Det var ju hemmaplan för mig också:cool:
 

A380*G

Medlem
Ja de gjorde några grymt snygga mål. Har filmen om vm-90 som visades på svt några dagar innan vm-94. Shit vilken bra långfimsdokumentär det var.

Brittisk produktion tror jag. BBC kanske? Kvalitet rakt igenom iaf. Ingen favorisering av England, utan ärlig spegling av turneringen.
 

Concorde

Founding Member
Två sådana händelser är semin mot Barca 2009 där man blev totalt bortdömda (4 solklara straffar bl.a.) och var det bättre laget än FCB både hemma och borta. Den finalen hade dom vunnit.
Finalen 2008 när Terry halkade och sköt i stolpen. Han är Chelseas säkraste straffskytt.

Sen var det ju sista chansen för flera av spelarna (som alla fick stå ut med ovan) varav det blir en lättnad och känns väl förtjänat. Årets vinnare var inte direkt ett medelmåttig lag utan CL historik sista 10 åren som gått hela vägen med massa flyt. Tredje gången gilt så att säga.

Jaja, jag kommer inte låta någon sänka min glädje med massa prat om hit dit. We are Champions of Europe and it is a fact :D
 

Palazzi

Medlem
Haha, att Hoennes och Rummenigge inte lyckades kuppa in Överbö som dommare! ;)

Grattis till Chelsea! Är inget Chelseafan, men jag tycker det blev ett bra avtack för många stora spelare :)
 
Toppen