Champagne passar till allt - eller?

Diskussion i 'Övrigt' startad av SeaPlanePilot, 4 Maj 2015.

1. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag brukar tänka igenom vilka viner som matchar maten, rött, vitt, fylligt, fruktigt, halvtorrt mm. När det gäller champagne funkar det bättre än de flesta viner i en komplett middag med både fisk och kött.

Några gånger har jag tänjt på gränserna och provat champagne till bl.a. inlagd sill och havregrynsgröt :)

Vad är det mest udda du druckit champagne till?

2. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det får mig att komma att tänka på ett citat från Lily Bollinger - något i stil med "Jag dricker bara champagne när jag är glad, och när jag är ledsen. Ibland dricker jag det när jag är ensam. När jag har sällskap anser jag att det är obligatoriskt. Jag smuttar på det om jag inte är hungrig och dricker det när jag är det. Annars rör det aldrig – om jag inte är törstig.”

Jan Petterson, vega, Moco och 8 andra gillar detta.
  3. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Svarar på rubriken.

Självklart!

vega gillar detta.
  4. Vanlig frukost bara, men mest av ekonomiska skäl. Hade gärna druckit det till alla mål (men kanske inte alltid....det är ju ändå några procent volym )

Drack ett glas innan middagen i lördags, o på sen frukost under söndag. Under vardagarna blir det inte en droppe alkohol, om jag inte är på resande fot.

5. Per N

Per N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror mig ha läst att det enda Champagne inte passar till är tusenåriga ägg. Antagligen ingen stor produkt på våra matbord.

jumbooze gillar detta.
  6. Men det mest grundläggande är ju att man alltid låter drycken styra matvalen, inte tvärtom. Ett tag åt jag nästan bara toasts för att det var enda möjligheten att dricks kaffe till alla måltider - har en jäkla tendens att skära sig mot annan mat....speciellt fisk :p

7. EkstromChris

EkstromChris Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Champagne passar självfallet till allt. Det är bara att välja rätt champagne..

Jan Petterson, Sofia, vega och 5 andra gillar detta.
  8. Christian R

Christian R DYKWIA

Jeg troede det hed "Alt passer til Champagne"

Jan Petterson gillar detta.
  9. Det enda som är fel på bilden är att du har ketchup på köttfärssåsen :p

;)

SvartMjolk, RickardG och Siljevm gillar detta.
  10. EkstromChris

EkstromChris Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha.. Jag visste att jag skulle få den! :D Har flera gånger varit nära att bli deklarerad persona non grata i Italien när jag lyckats hitta en flaska ketchup ;)

Jan Petterson, palmen och Palazzi gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!