Senaste nytt

Champagne på tisdagar och resor utbytt mot cellgifter

Fuck cancer!

Igår fick jag beskedet att en nära vän har drabbats av bröstcancer, precis som du. Det fick mig att idag på morgonen ta ett beslut. Jag ska nu i dagarna boka en resa till Hongkong, planerad till början av oktober. Denna gång hade jag bestämt mig för att flyga business, men nu har jag ändrat mig. Jag kommer flyga economy och skänka 8000:- till bröstcancerfonden.

All lycka till dig TS och hoppas att mitt inlägg kan få någon på detta forum att göra samma sak som jag nu gör.
 

ESSA

Medlem
Fuck cancer!

Igår fick jag beskedet att en nära vän har drabbats av bröstcancer, precis som du. Det fick mig att idag på morgonen ta ett beslut. Jag ska nu i dagarna boka en resa till Hongkong, planerad till början av oktober. Denna gång hade jag bestämt mig för att flyga business, men nu har jag ändrat mig. Jag kommer flyga economy och skänka 8000:- till bröstcancerfonden.

All lycka till dig TS och hoppas att mitt inlägg kan få någon på detta forum att göra samma sak som jag nu gör.

Oj vilken fin gest!
Stort lycka till önskar jag din vän och det kommer gå vägen det också!
Sverige ligger i framkant tack vare alla fina bidrag till forskningen.

Tillsammans kan vi göra att fler klarar sig!

Tack!
 

MarSecLtd

Medlem
Jessica! Starkt att dela med dig av denna tunga stund. Kämpa på och intala dig bara att det är "Fuck cancer" som gäller.
 

ESSA

Medlem
Någon som har erfarenhet av att få ut ersättning på Sjuk- och Olycksfallsförsäkring i fall liknande mitt?
Har ju kvar Trygg Hansas försäkring som vi var många som tecknade i vintras.

Har ni andra tips om var jag kan få stöd i min situation är jag otroligt tacksam.
 

Dr. Miles

Expert
Kämpa på Jessika!

Angående ersättning från försäkring:
Sådan ersättning är vanligt hos sjuk-/livsförsäkringar i Japan.
Men i Japan får man stå för 30% av behandlingskostnader och inga sjukpenning (i stort sett).
I Sverige har vi högkostnadsskydd och sjukpenning, därför misstänker jag att det inte är vanligt med sådan försäkring.

Däremot kanske finns det chanser att dina tidigare arbetsgivare hade tecknat sjuk-/pensionsförsäkringar medan du jobbade där.
Det är nog värt att kontakta tidigare arbetsgivarna angående detta. Har du tur någon av försäkringar täcker din sjukdom.
 

ESSA

Medlem
Tack @Dr. Miles !
Ska kolla upp!

Jag är enormt tacksam för högkostnadsskydden finns, första besöket på Apoteket gav ett kvitto på över 7000:-.
Det mesta gick till sprutor jag ger mig själv för att boosta min benmärg att producera vita blodkroppar i snabbare takt än normalt. Det är aj aj kan jag säga... Benmärgen sväller och senast hjälpte inte ens morfin. Jag kände mig drogad men smärtan försvann inte.

När jag tänker efter på vad jag gått igenom och ändå klarat av det så är ju kroppen en fantastisk apparat! Man fixar det på något vis ändå. Det kommer gupp i vägen och vad har man att göra än att kämpa sig över?
Jag får ju trots allt stunder då det på något märkligt vis bara känns "normalt". Surrealistisk känsla, "Är jag verkligen sjuk?". Det är oftast strax före nästa cellgiftsbehandling, då kroppen hämtat sig någorlunda.

Jag hoppas självklart att jag får träffa många av er på Monks eller något annat ställe framöver! När orken finns och den sammanträffar ska jag göra mitt bästa att pallra mig till er!
 
Toppen