Senaste nytt

Champagne i SAS plus.

clarkkent

Medlem
Jag är nog konstig, jag vill ha klara regler för oss som är diamond, det lättaste borde att förtydliga detta.

"Drycker ingår i SAS Go när vi erbjuder försäljning ombord, utom alkoholhaltiga drycker på inrikes flyg. Gäller även för en (1) reskamrat eller 4 familjemedlemmar"

Nu fick jag 10000 poäng för detta, kan bli kostsamt om man får extra bonuspoäng varje gång crew går utanför ramarna.
 

Henrico

Medlem
Men ovanstående är ju tydligt? Det står ju inte att drycker från Business ingår i SAS Go eller SAS Plus? SAS Plus har ju redan obegränsat med dryck inom sitt utbud.

Sedan att customer support inte är sommelierutbildade var väl tämligen väntat... En ovetenskaplig gissning är att minst 5 av 10 svenskar kallar även mousserande vin för champagne, och mousserande finns i både GO och Plus.
 

011430121

Medlem
"Drycker ingår i SAS Go när vi erbjuder försäljning ombord, utom alkoholhaltiga drycker på inrikes flyg. Gäller även för en (1) reskamrat eller 4 familjemedlemmar"
.
Det där var intressant, det betyder att på korta linjer där det bara serveras kaffe eller te skall inte EBP/EBD få någon dryck utöver kaffe/te.
 

Brandten

Medlem
Hur ser det ut i Plus nu för tiden, får man någon cava/bubbel serverat (gratis?)?

Ska skicka iväg FruBrandten och hennes väninna till USA och detta var första frågan. :)

Edit: La till destination.
 
Last edited:

M@GNÜS

Medlem
Det där var intressant, det betyder att på korta linjer där det bara serveras kaffe eller te skall inte EBP/EBD få någon dryck utöver kaffe/te.
Blev nekad dryck som Diamond mellan Köpenhamn och Berlin just pga detta...
Sur dansk steward som skällde på mig när jag ifrågasatte det...
 

Ricci

Medlem
Blev nekad dryck som Diamond mellan Köpenhamn och Berlin just pga detta...
Sur dansk steward som skällde på mig när jag ifrågasatte det...
Tyvärr, har han rätt då denna "linje" tillhör linjer som SAS normala service inte gäller.....
SAS har en tombola gällande deras service från CPH vissa linjer har man normal service och då får EBD dricka i Go och vissa linjer inte...:mad:
 

palmen

Moderator
Hur ser det ut i Plus nu för tiden, får man någon cava/bubbel serverat (gratis?)?

Ska skicka iväg FruBrandten och hennes väninna till USA och detta var första frågan. :)

Edit: La till destination.
Det ska finnas mousserande på longhaul i plus, samma går att köpa i go. Ibland har de haft stora flaskor som de serverat från. Brukar dock inte välja detta själv så är dåligt uppdaterad.
 

Brandten

Medlem
Vet inte om det finns någon mer up to date tråd om ämnet men istället för att starta ny så fortsätter jag här med frågan:
Hur ser det ut nu? Flyger SAS Plus till ORD om ett tag. :)
 

fcx

Medlem
Vet inte om det finns någon mer up to date tråd om ämnet men istället för att starta ny så fortsätter jag här med frågan:
Hur ser det ut nu? Flyger SAS Plus till ORD om ett tag. :)

Ingen dryck föra start. Fulbubbel i storflaska i samband med första (och enda) dryckesserveringen efter start. Om du ber om en liten flaska bubbel istället för bara en plastmugg så blir du avsnäst.
 
Toppen