Senaste nytt

Champagne i SAS plus.

Moco

Medlem
Man (jag) kan ju tycka att det oavsett kabinklass torde vara något man kanske skulle kunna bistå en Diamond med. Men kabinpersonalen verkar ha noll koll på EuroBonus i sig och allraminst vad det innebär. Råkade för ett tag sedan höra en medelålders herre i besättningen diskutera EuroBonus med en Pandion ombord, och det var bara pinsamt. Som kontrast var jag häromveckan ombord på en Lufthansa-flygning där CC fick frågan av en Senator som satt bredvid mig i ekonomi. Hon gick och hämtade en flaska i business och serverade herren. Inget tjafs och helt enkelt bra service. Det handlar om det där lilla extra...
 

Agö

Medlem
Man (jag) kan ju tycka att det oavsett kabinklass torde vara något man kanske skulle kunna bistå en Diamond med. Men kabinpersonalen verkar ha noll koll på EuroBonus i sig och allraminst vad det innebär. Råkade för ett tag sedan höra en medelålders herre i besättningen diskutera EuroBonus med en Pandion ombord, och det var bara pinsamt. Som kontrast var jag häromveckan ombord på en Lufthansa-flygning där CC fick frågan av en Senator som satt bredvid mig i ekonomi. Hon gick och hämtade en flaska i business och serverade herren. Inget tjafs och helt enkelt bra service. Det handlar om det där lilla extra...
Håller helt med.
 
Att neka ett glas champagne eller två till en diamond i ekonomi på longhaul känns väldigt snålt. (Om man frågar snällt, och dessutom erbjuder sig betala för det) är det ännu mer obegripligt. Sett flera gånger crew som kommit med champagne i ekonomi till vänner och bekanta som de har... Jag kan absolut tänka mig att betala en slant även som diamond att få champagne. Hur svårt ska det vara?
 

olo

Medlem
Ja, om de hade haft någon servering i plus på marken så hade det ingått. Nu förekommer ingen servering just då, likväl som servering inte förekommer precis när man ska landa.
Du har helt rätt, jag tänkte på fördrink som en drink innan maten. I luften en bit innan serveringen drar igång.
För ett otränat öga är det ju svårt att se skillnad på vad en fördrink innebär. SAS, avser att måltidsserveringen börjar med att du får välja vilken dryck du vill, ur storimentet, uppe i luften men kallar det för fördrink.
Vi bjuder på en härlig varm måltid. Din resa i SAS Plus (som endast gäller för flygningar utförda av SAS) inleds med att vi serverar en drink och snacks före middagen. Till middag serveras förrätt, varmrätt (du får välja mellan två alternativ), samt en god dessert med kaffe eller te. Mellan måltiderna kan du alltid få juice, vatten och snacks. Före landning serveras en lättare kall eller varm måltid eller frukost.
Sen vet inte jag hur konsekvent det är att ingen servering sker innan landning.
Vid min enda PLUS-longhaul-resa som var den dagflygning hade de med dryckessortimentet ut uppe på vagnen, när de serverade den kalla lunchen.
 

johisco

Medlem
Att neka ett glas champagne eller två till en diamond i ekonomi på longhaul känns väldigt snålt. (Om man frågar snällt, och dessutom erbjuder sig betala för det) är det ännu mer obegripligt. Sett flera gånger crew som kommit med champagne i ekonomi till vänner och bekanta som de har... Jag kan absolut tänka mig att betala en slant även som diamond att få champagne. Hur svårt ska det vara?
Fick i söndags frågan om jag ville ha mer bubbel när jag satt i Plus varpå jag tackade ja. Då säger han att jag såklart ska ha deras nya Champagne och springer in i business för att fylla på ett glas till mig. Trevligt initiativ! Är bara guld.
 

palmen

Moderator
Fick i söndags frågan om jag ville ha mer bubbel när jag satt i Plus varpå jag tackade ja. Då säger han att jag såklart ska ha deras nya Champagne och springer in i business för att fylla på ett glas till mig. Trevligt initiativ! Är bara guld.
Helt klart snyggt gjort. Som vanligt ska man räkna med det mousserande och om man får champagne får man bli glatt överraskad. Det skadar ju inte att fråga. Jag har vid fler tillfällen fått smaka Mikkeller RAS-serien från Business även fast jag inte suttit där, men ibland har jag även fått nej när man frågar.
 
Toppen