Champagne i SAS plus.

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av clarkkent, 19 Februari 2016.

1. clarkkent

clarkkent Medlem

Som Diamond resande SAS plus longhaul, försökte jag få champagne som fördrink men det gick inte med hänvisning att jag inte åkte i business, försökte också att köpa ett glas men icke.

Hade chattat med SAS och de sa att det var ok.

Någon som har positiv erfarenhet?

Remington Steele gillar detta.
  2. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Ännu ett bevis att kundtjänst har fel

agehall gillar detta.
  3. Holloman

Holloman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eller att kabinbesättningen har fel. Det står ju inget om en sådan begränsning på hemsidan:

"Drycker ingår i SAS Go*, utom alkoholhaltiga drycker på inrikes flyg. Gäller även för en (1) reskamrat eller 4 familjemedlemmar."

Med tanke på att jag vid flera gånger nekats alkohol på flygningar i Europa tills jag påpekat att den begränsningen bara gäller inrikes så har jag inte 100% förtroende för att kabinbesättningen har koll på vad som gäller.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, inte vad gäller mängd, men det är ju svårt att servera något som inte ingår i sortimentet...

Agö gillar detta.
  5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skillnaden är väl att den aktuella drycken inte serveras i SAS Plus eller SAS Go på långlinjer.

6. Holloman

Holloman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aha du tänker så! :) Fast visst har det väl gått att köpa champagne i GO på långlinjerna tidigare?

EDIT Ser att de bara säljer "Sparkling" på långlinjerna i GO. Gissar att det är bubbel av sämre kvalitet med andra ord.

7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Mikkeller RAS-serien samt Champagne ingår inte i sortimentet för PLUS och GO, de finns bara i Business. På samma sätt som det är olika vin som serveras i Business jämfört med PLUS/GO.
    I GO/Plus så är det Bernard Massard som gäller som mousserande, i plus serveras det från storflaska, i GO får man köpa de små flaskorna.

Det var ett tag sedan SAS tog bort Champagne i småflaskor och ersatte de med Bernard Massard, finns väl en tråd här på BC om den stormen också om jag kommer ihåg rätt.

Vad det gäller fördrink är ju det något som enbart serveras i Business, ingår med andra ord inte i konceptet för PLUS/GO. En vattenflaska brukar man dock få vid sin plats och det kan väl i "nödfall" klassas som en fördrink

FF#1 gillar detta.
  8. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Teoretiskt borde väl fördrink ingå i plus, då all dricka ingår?

9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, om de hade haft någon servering i plus på marken så hade det ingått. Nu förekommer ingen servering just då, likväl som servering inte förekommer precis när man ska landa.

Mikael Stillman gillar detta.
  10. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har helt rätt, jag tänkte på fördrink som en drink innan maten. I luften en bit innan serveringen drar igång.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!