Senaste nytt

Champagne i SAS Business long haul

Storsteffe

Medlem
Nej, före take-off får man nöja sig med följande.

Visa bifogad bild 15871

Eller det här om man väljer att borda 25 minuter före avgång vilket tydligen var för sent även för det alkoholfria alternativet...

DSC_0042.jpg
 

VonMögen

Medlem
Är preflight skumpan helt borttagen på SAS long hauls? Åkt lite fram och tillbaka till USA senaste veckorna och har inte fått det på varken avresa eller hemresa. Hade fått för mig att detta enbart gällde flighter som avgår från Sverige. Nån som kan förklara vad som gäller för en förvirrad man ...
 

Najk

Medlem
Är preflight skumpan helt borttagen på SAS long hauls? Åkt lite fram och tillbaka till USA senaste veckorna och har inte fått det på varken avresa eller hemresa. Hade fått för mig att detta enbart gällde flighter som avgår från Sverige. Nån som kan förklara vad som gäller för en förvirrad man ...

Ja det är de sedan drygt 1år, både ut-resa och hem-resa. Sedan har det gått rykte att det var tillbaka.. men tydligen inte då?
Nu har jag inte åkt på någon månad så jag har ingen egen erfarenhet som är helt uppdaterad.

Sedan finns det enstaka pursers som förstår "problematiken" att stämningen inte infinner sig utan ett glas skumpa i handen och på efterfrågan har valt att öppna en flaska ändå, men det hör ju till undantagen, senast för min kollega på SFO-CPH
 

VonMögen

Medlem
Ja det är de sedan drygt 1år, både ut-resa och hem-resa. Sedan har det gått rykte att det var tillbaka.. men tydligen inte då?
Nu har jag inte åkt på någon månad så jag har ingen egen erfarenhet som är helt uppdaterad.

Sedan finns det enstaka pursers som förstår "problematiken" att stämningen inte infinner sig utan ett glas skumpa i handen och på efterfrågan har valt att öppna en flaska ändå, men det hör ju till undantagen, senast för min kollega på SFO-CPH

Tackar för svar. Då är det som jag befarade. Var heller inte alla personer på mina flighter som gillade det nya "torra" pre-flight konceptet fullt. Men det var däremot som vanligt inga problem att göra seriösa försök att tömma de flaskor som fanns ombord efter att serveringen påbörjats :)
 

Ricci

Medlem
Jag tittar i ett dokumnet från SAS som säger att de skall börja med Pre-departure Champagne igen från 1 mars i år (i Business-lnter cont förstås).
Är detta gammal info och det är bara jag som är dåligt informerad?:confused:
 
Last edited:

ohkw

Medlem
Det er nyeste oplysninger du har. Brus genindføres på langruterne pr. 1. Marts mens drikke med alkohol ikke længere vil tilbydes på økonomiklasse. Plus er uændret.
 

Ricci

Medlem
Det er nyeste oplysninger du har. Brus genindføres på langruterne pr. 1. Marts mens drikke med alkohol ikke længere vil tilbydes på økonomiklasse. Plus er uændret.

Då är det sant att SAS börjar med skumpa innan start :)
(Då dokumentet var "internt" så ville jag inte publicera det på bc.se utan att höra mig för....)
Men jag är frågande varför SAS vill smygstarta det igen?
 
Last edited:

OliT

Medlem
Jag flyger CPH-SFO 5 mars med en kompis i Business, jag återkommer absolut med rapport om huruvida vi fick till skumpa före avfärd. I så fall blir det ju lite pricken över i:et (grabbresa fyra nätter på IC SF med ny Platinum Ambassador-status) och Plus + Business hela vägen, tjohoo.
 
Toppen