Senaste nytt

Champagne i SAS Business long haul

Patrik

Medlem
Jag syftade på den servering som sker på backen innan start och där lär moms utgå. Den TOTALA konsumtionen av Champagne ombord överstiger nog ovanstående siffror med råge. Åtminstone jag får i mig mer än 0,2 liter på en flygning :)

Men du har aldrig fått mer än 2dl champange som pre-flight, vilket uträkningen gäller. Hur som är detta en konstig besparing med tanke på vad priset på en C-klass biljett är. Absolut att man ska spara pengar, men man vill ju samtidigt kunna fortsätta ta bra betalt av passagerarna och då kan man inte snåla in på allt tills man har en urvattnad produkt som färre är villiga att betala för.
 

Patrick

Medlem
Pre flight skumpa är inte bara borta hos SAS. Har för mig att Thai också har tagit bort det. Med alla flygbolag gäller väl "alla bäckar små" nuförtiden...
 
x4 när BC.se folk flyger C... ;)



Det är väl bara amatörer som får skavsår i NYC? Gå är ju det sista man gör - både taxi och tunnelbana finns ju till ringa kostnad.

Ta taxi eller tunnelbana gör man om man vill ta sig snabbt från A till B. Vill man se staden så går man (vilket jag gjorde väldigt mycket förra veckan, trots tunnelbanekort). Det ångrar jag inte. :)
...men jag är kanske en amatör. Det är inte mitt yrke att vistas i New York. :p
 

Concorde

Founding Member
x4 när BC.se folk flyger C... ;)



Det är väl bara amatörer som får skavsår i NYC? Gå är ju det sista man gör - både taxi och tunnelbana finns ju till ringa kostnad.

Förlåt? Tala för dig själv.
Går gör man visst. Finns en anledning till att du ser så många smala/vältränade människor där. Väldigt många som kan knatar förutom när det regnar. Ett bra exempel är alla snärtor i dräkt eller klänning med sneakers och pumpsen i handväskan.
Du kanske menar från en turists perspektiv?
 
Det är väl bara amatörer som får skavsår i NYC? Gå är ju det sista man gör - både taxi och tunnelbana finns ju till ringa kostnad.

Promenera är bästa sättet att uppleva en storstad, om man har tid. Förutom att jag har en uppgjord plan kan jag göra spontana stopp om det dyker upp något intressant. Syn, ljud och doftintryck blir desto större från "markplan". Senast jag var i NYC blev det dagliga promenader på 6-7 timmar, utan skavsår får jag tillägga.
Dessutom kunde jag äta mer av all intressant mat utan att bli widebody :)
 
Toppen