Senaste nytt

Champagne ersätts av mousserande på Business Class intra-Europa?

Tycker du att det är fel att SAS byter Champagne mot mousserande vin i Business?

  • Ja, det är fel. Det ska vara Champagne

    Votes: 152 84,0%
  • Nej, det är OK med mousserande vin.

    Votes: 29 16,0%

  • Total voters
    181

pep

Medlem
Någon som vet hur denna omröstning gått? Finns planer på att ta tillbaka champagne inom Europa? Har inget emot att betala lite för den, även som resande i plus.
Hvis du taler om QR, så er champagnen der stadig - men "skjult" - vel fordi QR forsøger at undgå alle sidder og bæller champagne i sig på economy når de har et fint udvalg på ca. 4 vine. Men den er der - omend mere diskret....
 
Om man nu vill se över dryckesutbudet på europaflygningar skulle jag förreslå att följande ingår i varje biljett:

-Economy Class: Kaffe, te, vatten, läsk till barn
-Economy Extra: Som ovan samt vin och öl
-Business Class: Som idag, helst med stora vinflaskor

Har aldrig förstått varför man erbjuder samma sprit och champagne i Economy Extra som i Business Class. Economy Extra ska väl vara Economy Class med lite bättre service? Låt det vara det då. Så blir det lite mer skillnad.
Ingen dum idé.
 

JGG

Medlem
Vill bara förtydliga att varför Champagne skiljer sig från mousserande viner från andra ställen är just jordmånen som mest består av krita och klimatet.
Tyvärr finns det regioner i Champagne med annan jordmån som har fått tillåtelse att kalla sin dryck Champagne vilket ofta resulterar i tråkiga men billiga drycker. Att servera de sistnämnda i business vore trist. Bättre då med en annan mousserande dryck i bra kvalité. För det ska ju vara kvalité i business eller hur?
 

fcx

Medlem
Vill bara förtydliga att varför Champagne skiljer sig från mousserande viner från andra ställen är just jordmånen som mest består av krita och klimatet.
Tyvärr finns det regioner i Champagne med annan jordmån som har fått tillåtelse att kalla sin dryck Champagne vilket ofta resulterar i tråkiga men billiga drycker. Att servera de sistnämnda i business vore trist. Bättre då med en annan mousserande dryck i bra kvalité. För det ska ju vara kvalité i business eller hur?

Det finns absolut dåliga champagner, kolla bara på BA:s förra fulskumpa, och det finns bra icke-champagner. Om man ska lägga sig i det låga prissegmentet som flygbolag så får man nog mer valuta för pengarna om man satsar på icke-champagne...
 
Jag är (genuint) nyfiken på varför du kommenterar ett fem år gammalt inlägg i en tråd du själv deltagit i för tre år sedan. Hur hittade du ens tråden?
Vad spelar åldern på en tråd för roll om jag finner det som skrivs i den av intresse? Varför kommentera? Instämmer med Roger J:s åsikter. Om jag deltagit i en tråd, får jag inte skriva mer än ett inlägg i den då? Hur jag hittade tråden? Sökte i sökrutan, högst upp på denna sidas högra hörn. Skål!
 

agehall

Medlem
Fair enough - tycker bara det är lite intressant att du inte kommenterade det när du skrev i tråden 2014. Det hela var ju lite mer aktuellt då än vad det är nu. (Även om det redan då var lite out of date)
 
Toppen