Senaste nytt

CES 2018 - Vi som åker dit och hur vi gör det.

Den 9-12 januari 2018 hålls den årliga CES-mässan (Consumer Electronics Show) i Las Vegas.

@Brandten skrev en grym reserapport från 2017 års upplaga av mässan.

Tänkte att vi kunde diskutera allt som rör CES 2018 i den här tråden.
Dels vilka som ämnar åka, hur vi tar oss dit, samt allt annat som kan vara bra att diskutera.

Hotellpriserna har redan börjat gå upp runt datumen för nästa års mässa, så det börjar bli hög tid att boka. Det brukar kunna bli riktigt dyrt om man väntar.

Med tanke på vilka möjligheter som har öppnats till att boka award-resor med Star Alliance (sen dom lättade på sina regler), ska det bli riktigt roligt att se vilka kreativa routings ni kommer upp med.
 

Brandten

Medlem
Ajdå glömde visst bort att starta tråden när jag sa det här om dagen. Blev lite mycket jobb. :(

CES 2016 (eller i alla fall resan) avhandlas i den här tråden.
CES 2017 som nämnt ovan här.

- Håller på att administrerar ihop lite biljetter för gratis entré men återkommer om det när jag fått svar från min CES kontakt.
- Jag vet redan nu att det är flera olika förslag på hur man ska ta sig dit, så vi kommer nog inte flyga tillsammans.
Med det sagt, vet jag inte tycker det hade varit häftigt om alla bara plöjde på med sitt resande i samma (den här?) tråden, eller om alla ska rapportera separat. Om allt är samlat blir det ju lite "tävling" vem som kommer fram först, eller vem som lyckas med mest strul. :D
- Antar att det finns flera förslag på hotell med tanke på vad man har för loyalty etc.
Personligen har jag egentligen inga preferenser då det varken finns Club Carlsson eller Scandic där borta så får man väl börja samla på något nytt program, why not.
 

Thornado

Medlem
- Håller på att administrerar ihop lite biljetter för gratis entré men återkommer om det när jag fått svar från min CES kontakt.

Gratis entré? Har de ändrat något nyligen? Alla gånger jag har varit där (åkte inte 2017, men ett flertal andra år) så har det varit gratis anmälan så länge man gör det relativt tidigt.
 

Brandten

Medlem
Gratis entré? Har de ändrat något nyligen? Alla gånger jag har varit där (åkte inte 2017, men ett flertal andra år) så har det varit gratis anmälan så länge man gör det relativt tidigt.
Vet inte hur det varit tidigare år men de gånger jag varit där var man tvungen att 1) Registrera sig inom en tidsperiod, 2) Registrera sig via sitt företag. En vanlig privatperson kan inte glida in som på Dustinmässan i Globen utan att betala (typ 1400 USD vid dörren var det förra året om jag inte kommer ihåg galet).
 

Thornado

Medlem
Vet inte hur det varit tidigare år men de gånger jag varit där var man tvungen att 1) Registrera sig inom en tidsperiod, 2) Registrera sig via sitt företag. En vanlig privatperson kan inte glida in som på Dustinmässan i Globen utan att betala (typ 1400 USD vid dörren var det förra året om jag inte kommer ihåg galet).

Jo, precis, man måste ha någon koppling till "konsumentelektronikindustrin". Första åren jag åkte så behövde man ha med sig visitkort när man kom och hämtade sin namnskylt, men har för mig att man behövde få det godkänt online förra året. Det har dock alltid varit så att så länge man har registrerat sig innan ett visst datum så har det varit gratis.
 
Tänkte bara säga att jag har bokat boende.
Det fick bli Tropicana 9-12 jan.
Nu är det ju inte Las Vegas flashigaste hotell, men det ger poäng och stays hos hhonors, var jämförelsevis prisvärt, ligger inte allt för långt från monorailen till mässområdet samt... ligger med utsikt över LAS :)

Någon annan som har bokat än?
 
Toppen