Senaste nytt

CES 2017 i Las Vegas - Skall du dit?

Brandten

Medlem
Du får gärna kasta ett extra öga på hur utvecklingen av värmekameror för konsument ser ut, speciellt som tillbehör till mobiler!
Gick ett varv runt hela mobilgolvet igår men såg bara en leverantör av värmekameror. Ska titta mer idag!
När jag ankommer CES så vill jag gärna ta ett "snabbt" (tar ju 1.5h) varv runt hela golvet för att få en överblick och eftersom jag var lite försenad igår så gick jag med lite snabbare steg än vanligt så kan ha missat något. Kommer lägga upp lite bilder i min länkade tråd snart.

Eftersom du frågade så slänger jag in ett par förslag till ;)
Denna ska tydligen finnas på plats och det skulle vara intressant att höra hur upplevelsen är i verkliga livet:
Sevenhugs Smart Remote: The First Remote for Everything by Sevenhugs — Kickstarter

Sen är jag ju barnsligt förtjust i utvecklingen av undervattensdrönare :oops:
WOW! Den där remoten var riktigt häftig! Har lagt till den i min Personal Show Plan här på hotellet. När jag ankommer mässan, loggar jag in och skriver ut en karta på vart utställarna är. Smidigt!

Såg flera undervattensdrönare, kommer bilder senare. Ska försöka komma på ett sätt att ladda upp videor på forumet också (som inte är 200mb stora).

Lite av vad min tidigare arbetsgivare tänker visa...

International CES 2017 | FLIR Systems, Inc.
Ska titta på detta.
 

RickardG

Medlem
Gick ett varv runt hela mobilgolvet igår men såg bara en leverantör av värmekameror. Ska titta mer idag!
När jag ankommer CES så vill jag gärna ta ett "snabbt" (tar ju 1.5h) varv runt hela golvet för att få en överblick och eftersom jag var lite försenad igår så gick jag med lite snabbare steg än vanligt så kan ha missat något. Kommer lägga upp lite bilder i min länkade tråd snart.


WOW! Den där remoten var riktigt häftig! Har lagt till den i min Personal Show Plan här på hotellet. När jag ankommer mässan, loggar jag in och skriver ut en karta på vart utställarna är. Smidigt!

Såg flera undervattensdrönare, kommer bilder senare. Ska försöka komma på ett sätt att ladda upp videor på forumet också (som inte är 200mb stora).


Ska titta på detta.
Tack för rapporten! Fjärren från sevenhugs är jag riktigt sugen på och det låter bra att den verkar kännas rätt i verkligheten också! Ser fram emot bilder/filmer :)
 
Toppen