Senaste nytt

Cedergren Summertour 2015: Peking & Bogota

f62a620e35191509f7ed61d4dd903674.jpg


Blev en trevlig frukostflygning med Swiss. Dock ett barn i sätet bakom som sparka mig i ryggen, men det kan jag inte klandra Swiss för. Urtrevlig personal som sagt var och flaskan med Duval Leroy gick laget runt.

18cc2a34069a731ccf7e82fffb51747e.jpg


Hade dock skippat hotellfrukosten om jag vetat att de körde så ordentlig frukost ombord. Käkade bara osten och kantarellerna! Mums.

0f053fb484a27d4ed65019b4bceff752.jpg


Punktlig ankomst till Zurich där dock en glad överraskning väntade - flyget till Peking är försenat med en timme. Bra att få notering om det direkt när jag slog på mobilen. Gör mig inget att vi blir sena då jag får mer tid i loungen och kanske inte behöver komma fram så okristligt tidigt som planerat 05.15. Så nu hänger jag i loungen med ett glas fika (ping min favorit @Anfield ) tills resan börjar på allvar. Vad kan jag förvänta mig för käk ombord på Swiss A330?
 

Flying P

Medlem
Ja sätena på Swiss är IMHO inte bra alls. Det första man märker av är luftkudden som blåser upp sig själv med alltför jämna mellanrum. Nästa chock kommer när man ska sova och inser att man hamnat i en kista istället för på en av världens erkänt goda businessclassbolag.

Second serving på vissa rutter är dessutom ett skämt. Påminner om det som många bolag serverar i ekonomi. @Dr. Miles kan intyga det, läst en av hans rapporter på en retur från PVG.
Det positiva är att de kan fixa schysst kaffe/te och choklad samt brukar ha god glass ombord. I galley ställer de fram finchokladen ibland, så gå dit och kika.
 
Toppen