Cedergren Summertour 2015: Peking & Bogota

Diskussion i 'Reserapporter' startad av Cristoffer Cedergren, 18 Juli 2015.

1. Sitter på tåget påväg mot Arlanda (1 klass, såklart bokat med SJ:s sommarkampanj) förväntansfull inför detta lite galna upplägg - en halvt milage run mot EBG - med början imorgon söndag och två veckor framåt.

SWISS i Business class (bokningsklass P till bra pris) till Beijing och raka motsatsen - SAS, UNITED och Lufthansa i ecenomy till Bogota samt Avianca till Armenia inom Colombia. Swiss bokad enligt regelboken. Bogota-delen bokad helt emot regelboken, codeshare och via resebyrå. Men för priset 2540 kr så får det gå som det går... Resorna först hittade mha flygresor.se:s bevakningstjänst. Inrikesresan med Avianca bokad med Google Flights.

Söndag 19 juli
    Arlanda-Zurich LX1249 plats 2D
    Zurich-Peking LX196 plats 11K

Onsdag 22 juli
    Peking-Zurich LX197 plats 11K
    Zurich-Arlanda LX1250 plats 2D

Torsdag 23 juli
    Arlanda-Oslo SK483
    Oslo-Newark UA39
    Newark-Bogota UA1068

Måndag 27 juli
    Bogota-Armenia AV9847 (PlusUpgrade budat)

Onsdag 29 juli
    Armenia-Bogota AV9842

Torsdag 30 juli
    Bogota-Houston UA1006
    Houston-München UA104

Fredag 31 juli
    München-Stockholm UA9158 (Lufthansa)

Tänkte rapportera om flyg, hotell och andra spännande aktiviteter längs vägen med inlägg här nedanför. Häng gärna på och kommentera! (Ska försöka styra bildstorlekarna så gott jag kan.)

SG, Smuffe, Glenn E och 28 andra gillar detta.
  2. Dreamliner787

Dreamliner787 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser fram emot äventyret :)

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  3. Nån som har fattat vad grejen är med 1 klass på SJ:s dubbeldäckare? Inte bredare säten och ingen service som ingår.

Smuffe, Gus och ChabbeT gillar detta.
  4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man fick gratis kaffe förr, men numera finns väl inte ens kaffemaskin ombord?

5. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska bli intressant att läsa!

Vad säger du om att hänga lite på ARN och ZRH imorgon?
    Flyger också LX1249.

Gus gillar detta.
  6. Visst, vilken plats sitter du på? Tänkte glida över från hotellet ganska sent och skippa loungen imornbitti.

7. Thornado

Thornado Medlem

Du har säkert redan tänkt på det, men för att undvika tråkiga överraskningar så måste jag ändå fråga om du har fixat visum till Kina? I Peking kan man ju få 72h visumfri vistelse, *men* det gäller bara (så vitt jag har förstått) om du har XXX-PEK-YYY, dvs om du lämnar Kina till en annan flygplats än den du kom från, så ZRH-PEK-ZRH möjliggör inte visumfri vistelse.

Stefan62 gillar detta.
  8. Yes, har ett riktigt Visum i passet med mig nu (kostade ca 900 kr) men från början när jag bokade så gjorde jag just den tankevurpan som du beskriver - där av bara 2 dagar i Peking. Men jag tror att det räcker för mig ändå, en dag i city och en dag för besök vid Great Wall.

Gus och Thornado gillar detta.
  9. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och om du nu skulle, mot förmodan, ha missat detta så köper du någon random biljett billigt och hoppar ut en sväng från PEK till annat land i regionen.

jlo och Stefan62 gillar detta.
  10. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter tyvärr inte i C utan en bit bak på 11C. Två statuslösa som resesällskap. Tänkte sätta mig + sällskap i pop-upen på ARN en stund.
    Om du har annan *G idag så kanske du kan gästa in på ZRH? :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!