Senaste nytt

Caviar, var och av vem serveras detta?

GillBates

Medlem
Fick det på min resa i september BKK-CDG TG F. Enligt värdinnan var den rysk (vad det i övrigt var för sort eller om den var vild eller tam har jag ingen aning om)
 

rob74

Medlem
Åhå! Ska man hoppas på det när jag åker FRA-BKK med TG då? Har bara gjort NRT-BKK med TG i F tidigare, men då bjöds det ingen kaviar. Har än så länge fått det på LH och NH.
 

Perra

Medlem
Åhå! Ska man hoppas på det när jag åker FRA-BKK med TG då? Har bara gjort NRT-BKK med TG i F tidigare, men då bjöds det ingen kaviar. Har än så länge fått det på LH och NH.

Då Thai serverar de på flygningar över 8 h (exkluderar NRT-BKK) ska du nog få dig en smakbit
 
Last edited:

JonW

Medlem
Kanske inte men innan de började odla var nästan all kaviar dyr/exotisk.
Tja, glömmer aldrig en gång på 90-talet, hamnade på bortamatch med en ryska i förslummade Blåkulla.
Hon bodde med två andra ryskor i en tom kvart, bara madrasser på golven.
På morgonen tänkte jag att jag måste ta mig härifrån snabbt. Hon märkte detta, och försökte desperat få ihop en nån slags frukost.
Hon hade té, hittade lite rostbröd, men beklagade sig sedan djupt att det enda pålägg hon hade var... caviar!
Trodde hon drev med mig alt. upptäckt Kalle, men icke; hon var uppriktigt generad.
Helt surrealistisk känsla att se en rejäl caviarburk trona i ensamt majestät i den tomma kylen i denna torftiga miljö...

Hade inte heller några problem att stanna över en lååång frukost. :)
 

Gus

Medlem
Serverar air China fortfarande caviar i första klass på långlinjerna?
 
Last edited:
Toppen