Cathay Pacifics sökning online - ett litet tips

Diskussion i 'Oneworld' startad av johhenrik, 10 Januari 2016.

1. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tänkte bara skriva ett litet tips som alla kanske inte tänker på att prova. Jag har upptäckt att Cathay Pacific site är lite halvdassig vad gäller sökningar. Jag kan få upp en resa via ITA Matrix, men hittar inget på Cathay Pacific site. Detta är ju i sig inget ovanligt, men kör man multi-city-sökning, då funkar det bättre, men man kommer inte åt alla flyg. Iaf, mitt tips är:

När man gör multi-city, ange även tidpunkt, inte bara datum. Jag har hittat många alternativ som kommer upp om jag exempelvis anger kl 18:00 för ett visst leg, men det visar inget när jag bara anger datumet.

Så, sajtens sökfunktion är inte direkt "Google-kvalitet".

Som sagt, ett fånigt, men bra tips att känna till om man inte kommit på det redan.

Smuffe, Lukas2, MartinH och 5 andra gillar detta.
  2. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra att veta! Det är ju först ganska nyligen Cathay Pacific tillåter att man bokar med Stockholm som utgångspunkt så jag har inte testat så mycket med den. Däremot är Cathay Pacific ökända för sina married segments vilket har lett till en hel del spökjakt. En del av problematiken ligger i att I-klass måste finnas på alla segment om man vill boka en sådan fare. Om I är utnollat på exempelvis ARN-LHR hamnar man i Y men ett flertal bokningsmotorer väljer då att inte visa de möjligheterna. Jag antar att multicity kan medföra att en del av dessa resor hittas.

Har bokat Cathay Pacific via mrjet ett antal gånger och deras sökfunktioner har lett till det jag önskat.

Smuffe och Dr. Miles gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!