Senaste nytt

Cathay Pacifics sökning online - ett litet tips

johhenrik

Medlem
Jag tänkte bara skriva ett litet tips som alla kanske inte tänker på att prova. Jag har upptäckt att CX site är lite halvdassig vad gäller sökningar. Jag kan få upp en resa via ITA Matrix, men hittar inget på CX site. Detta är ju i sig inget ovanligt, men kör man multi-city-sökning, då funkar det bättre, men man kommer inte åt alla flyg. Iaf, mitt tips är:

När man gör multi-city, ange även tidpunkt, inte bara datum. Jag har hittat många alternativ som kommer upp om jag exempelvis anger kl 18:00 för ett visst leg, men det visar inget när jag bara anger datumet.

Så, sajtens sökfunktion är inte direkt "Google-kvalitet".

Som sagt, ett fånigt, men bra tips att känna till om man inte kommit på det redan.
 

AABack2ARN

Medlem
Bra att veta! Det är ju först ganska nyligen CX tillåter att man bokar med Stockholm som utgångspunkt så jag har inte testat så mycket med den. Däremot är CX ökända för sina married segments vilket har lett till en hel del spökjakt. En del av problematiken ligger i att I-klass måste finnas på alla segment om man vill boka en sådan fare. Om I är utnollat på exempelvis ARN-LHR hamnar man i Y men ett flertal bokningsmotorer väljer då att inte visa de möjligheterna. Jag antar att multicity kan medföra att en del av dessa resor hittas.

Har bokat CX via mrjet ett antal gånger och deras sökfunktioner har lett till det jag önskat.
 
Toppen