Cathay Pacifics mardrömsflygning

Diskussion i 'Övrigt' startad av E.K, 12 April 2014.

  1. E.K

    E.K Medlem

    Cathay Pacifics plan från New York blev omdirigerad till Zhuhai Kina och passagerarna släpptes aldrig ut från planet.
    Runt 16 timmar fick passagerarna sitta i planet när det stod på backen och innan det hade man flugit i runt 15 timmar.

    Passengers stuck on plane for 34 hours in China
     
  2. Mr.Smith

    Mr.Smith Medlem

    Inte direkt Cathay´s fel. Kul att vara eco pax på den flygningen ;)

    "Once it landed there, passengers and crew were forced to stay on the Boeing 777 on orders by Chinese leaders in charge of immigration and customs at the airport, Cathay Pacific told NBC."
     
  3. FFS

    FFS Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det borde väl finnas nån isolerad del där passagerarna kan få vänta. Lär varit hemskt att sitta 34 timmar i sin stol...
     
  4. simon_says91

    simon_says91 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Så länge champagnen flödar ser jag inga problem med det ;)
     
  5. EMA

    EMA Medlem

    Efter 34 timmar ombord tror jag inte det finns någon galley i världen som fortfarande har champagne att servera.
     
    2 personer gillar detta.
  6. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    I First hade jag snarare blivit glad om restiden förlängdes med 15 timmar. Maten bör nog räcka med tanke på att de lastar flera av varje varmrätt.
     
    Last edited: 13 April 2014
  7. När jag åkte med Singapore Airlines i Business class mellan Köpenhamn och Singapore i 2010 blev det lång vänta på marken samt fick göra om avisning.
    Vi fick inte mat/dryck serverad i början och IFE:n var inte igång förrän vi kom upp i luften.

    Original avgångstid var 11:20 och planet avgick 18:30 vilket resulterade att det blev diversion till Bangkok pga för lång arbetstid för crews. Vi kom fram till Singapore 16:07 lokaltid och planet skulle ha landat 06:10.
    (Största del av försening berodde på diversion till Frankfurt innan planet kom till Köpenhamn pga tung snöfall runt Köpenhamnsområdet)
    http://www.businessclass.se/forum/ovrigt/11645-mat-pa-marken.html#post151890
     
  8. KavlingeDude

    KavlingeDude Guest

    Sedan är inte Zhuhai världens största flygplats direkt så jag kan delvis förstå dilemmat med att hitta en "avskiljd" del.
     
  9. mha321

    mha321 Medlem

    Kan ju ha med tex passkontrollen att göra eller något annat liknande .

    Jag har själv blivit stående på plattan i campinas utan att få gå av när min Lufthansa flight till Sao Paulo fick weather divert. Visserligen stod vi bara i drygt tre timmar, men jag satt i economy (the horror!!)

    Det jävligaste var att jag skulle till campinas i slutändan. Eloge till flygvärdinnan och kaptenen som faktiskt ringde och frågade om det gick att lösa att jag gick av där, men problemet var att passkontrollen inte var bemannad alla dagar.

    Så det blev 20 min korthopp med A340 till Sao Paulo, och sedan timmar fast i trafiken på väg tillbaka till campinas...
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×