Senaste nytt

Cathay Pacific vs Singapore Airlines (Arlanda-Merlbourne/Auckland-Arlanda)

Mr Planning

Medlem
Detta är en intressant tråd för mig, då jag söker efter rätta flyget ner till NZ & OZ i vinter, Singapore vs Emirates/Qantas vore trevligt att få veta skillnaden på.

Samt ev övriga bolag som är att rekommendera?

Samtliga Kina flyg (förutom Cathay) kommer jag att undvika dock...
 

samsimba

Medlem
Jag flyger till ADL och testar SQ hela vägen, ska bli spännande att testa dem i business, har flugit med dem i ekonomi och det var min bästa resa i ekonomi!
 

ACervin

Medlem
@Mr Planning Kan du flyga Emirates 380 hela vägen så är det en utmärkt upplevelse. Baren på Emirates 380 är ett mycket trevligt tidsfördriv. Däremot kan servicen svaja betydligt mer på Emirates än på SQ och Cathay. Du skall akta dig för Emirates 777 i business trångt värre. Loungen i Dubai är bra med direkt boarding till övre däck.
Skall du till Brisbane så skall man å andra sidan undvika SQ. De kör en Airbus 330 med regional businessklass kabin som tyvärr inte är någon höjdare. Går väl an på resan ut från Brisbane då det är dagtid, men från Singapore är det nattflyg. Däremot är servicen som alltid på topp. Skall du till andra destinationer så tror jag att du slipper det problemet, men det blir inget barhäng! Angenäma problem!!
 
Toppen