Senaste nytt

Cathay Pacific pensionerar sina Boeing 747-400, sista long haul flight är 2014-SEP-01

agehall

Medlem
Jag blir nyfiken. Varför då? Jag anser 744 vara extremt bullrig (på main deck) och inte alls speciell.......?

Det är enda flygplanet som har en övervåning med känsla i. UD på 747 är, och kommer alltid att vara, lite mer speciellt. A380 saknar den känslan på UD.

Vad är felet med 777:an?

Att i princip alla bolag kör 2-3-2. Dessutom får jag lite samma boskapskänsla i 777 som man kan få i A380 när man tittar på det hav av människor som sitter där.

Jag gillar inte de bolag som har konfigurering 2-3-2 i C klass. Det är en pina att hamna i mittstolen i mittraden.

Det finns dock ett undantag! BA 787 kör 2-3-2 och mittensätet är underbart! Men det kommer ju av att de kör det bakåtvänt och man har en vägg mot sina motpassagerare så man slipper umgås för nära med dem.
 

AABack2ARN

Medlem
Prövade CX upper deck förra året. Riktigt trevligt även om jag tycker kabinen är lite "murrig". BAs upper deck är betydligt ljusare. Men nog märks det att 747orna har en del år på nacken.

Skall flyga CX upper deck igen om några veckor, dock bara på den korta sträckan HKG-SIN. Blir väl troligen den sista flygningen med deras 747or således.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Jakob K

Medlem
Jag ska erkänna att jag inte åkt upper deck på 744. Därav min nyfikenhet.

I god ordning så har jag dock plats 17 A bokad på THAI 744 mellan HKG och BKK under februari för att testa.

:)
 

Jakob K

Medlem
Traveller

21/2

EDIT: Ser nu i Amadeus att det även blir B744 16/2 på BKK-HKG pga ship change A380->B744. Dessvärre har jag blivit omseatad på 23A som är på lower deck. Måste boka om mig på UD omgående :)

EDIT 2: Puh, ombokad till 14B upper deck! :cool:
 
Last edited:
Toppen