Cathay Pacific pensionerar sina Boeing 747-400, sista long haul flight är 2014-SEP-01

Diskussion i 'Oneworld' startad av Dr. Miles, 7 Januari 2014.

1. Cathay Pacific, som andra flygbolag, planerar att sälja bort alla sina Boeing 747-400 plan.

Hong Kong-Johannesburg och Hong Kong-San Francisco är några av få linjer som flygs av Boeing 747-400 idag.

Sista flygdatum för Cathay Pacific Boeing 747-400 är, 2014-AUG-31 för San Francisco rutt och 2014-SEP-01 för Johannesburg rutt.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Om ni vill prova Business class i upper deck, så bör ni skynda er.

Källa: Cathay Pacific Accelerates Last Boeing 747-400 Long-Haul Service to Sep 2014 | Airline Route

2. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar inte som 747-8 har blivit någon större succé och ersättare till 747-400.

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    HKG-HND flygs fortfarande med B744 :)

4. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det beror nog mest på att man utnyttjar luckor i schemat för långflygningarna.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den har nog hård konkurrens från A380 och B777. Det är synd - 747 är speciell och jag kommer att sakna den. A380 är väl OK, men 777 är ett hatobjekt för min del.

1 person likes this.
  6. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    747 är utan tvekan min favorit. 380 är najs men det är något som saknas..

7. Jakob K

Jakob K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag blir nyfiken. Varför då? Jag anser 744 vara extremt bullrig (på main deck) och inte alls speciell.......?

mvh

8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad är felet med 777:an?

Smuffe och MegaFlyer gillar detta.
  9. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gillar inte de bolag som har konfigurering 2-3-2 i C klass. Det är en pina att hamna i mittstolen i mittraden.

Smuffe och agehall gillar detta.
  10. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är bokat på 747 med Cathay Pacific i november mellan SIN och HKG i F. Vi får väl se om det blir flygplansbyte då och i och med detta kanske risk för nedgradering.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!