Senaste nytt

Cathay Pacific, First class och Business Bangkok-Hong Kong

Gus

Medlem
Är inte detta en ganska kort resa?

Vad kan man förvänta sig i F vid resor på 3-4 timmar?

Jag undrar detsamma som @Stefan62 Lönar det sig att åka F denna sträcka (Hong Kong-Tokyo) eller räcker det med C? Får man pyjamas i F? Kaviar? F loungen i Hong Kong är väl bra vad jag förstår.
 

Dr. Miles

Expert
Jag undrar detsamma som @Stefan62 Lönar det sig att åka F denna sträcka (Hong Kong-Tokyo) eller räcker det med C? Får man pyjamas i F? Kaviar? F loungen i Hong Kong är väl bra vad jag förstår.

Planerad flygtid mellan Hong Kong och Tokyo Haneda är 4 timmar 10 minuter men effektiv flygtid är ca 3 timmar 30 minuter.
Det är tillräckligt tid för att njuta en måltid utan att bli stressad. FYI, avståndet är ungefär lika lång som Stockholm-Lissabon/Malaga.

Du får glömma pyjamas. Man får inte pyjamas på Hong Kong-Tokyo flygningar.
Jag kommer inte ihåg om jag fick kaviar på First class flygning inom Asien. Kanske henrik l kan svara på.
 

henrik l

Medlem
Jag kommer inte ihåg om jag fick kaviar på First class flygning inom Asien. Kanske henrik l kan svara på.

Jag flög ju bara C intra-Asien, så där var det ingen kaviar. Palmen flög ju HKG-TPE, CX F, men där såg det inte ut att ingå kaviar. Det är en flygning på ca 1,5 h.

Själv skulle jag inte tveka en sekund på att flyga CX F HKG-HND, eller vice versa. Som Dr. Miles skriver, så är det tillräckligt med tid för att äta måltiden i lugn och ro och njuta av upplevelsen. 30 000 Avios är dessutom ett klipp. Men som synes är jag ju inte helt opartisk:D
 
Last edited:
Toppen