Senaste nytt

Cathay Pacific First class: Auckland-Hong Kong

Dr. Miles

Expert
Tack för alla kommentarer!

var det verkligen 22 timmar till hongkong ?
oavsett klass och ännu mindre i ekonomi måste det vara seeegt att sitta i 22 timmar.
Flygtiden var ca 11 timmar, jag vet inte varför den visade över 22 timmar till destination. Det visade dessutom fel ankomstid.

Offtopic: Kan du berätta vad det är för djur på din profilbild?
Djuret på avatarbilden är "Wallaby".

Tack för ett inspirerande reportage.Själv går jag och räknar ned till min resa MXP-HKG i CX F. Mindre än två månader nu:D
Du kommer inte bli besviken av Cathay Pacific First class. :)

(AHO: "Språkbruket" är inget att hänga upp sig på!)
Det är viktigt för sidan att reportage håller hög standard och då krävs det att inte bara skriva om vad man har upplevt, utan mycket tankearbete. Det klarar inte jag idag. Jag hoppas att jag kan förbättra min skrivande och publicera som ett reportage i framtiden.

Trevligt repotage och fina bilder. Produkten ser inte så dum ut alls. Skulle absolut kunna tänka mig och testa det. :) Gillar CX, och då har jag bara åkt med dem i ekonomi.
Även i ekonomiklass tycker jag att Cathay Pacific håller bra kvalitet. Den som hamnat på efterkälken hos Cathay Pacific är regional Business class stolar.

Cathay Pacific regional Business class på Boeing B777.
3176d1321015979t-flygbolag-har-saerskilda-business-class-stolar-aen-i-ekonomiklass-pa-kortdistans-cathay-pacific-business-class-hkg-sin_01.jpg


Kanske dags att bränna lite Avios på detta och inte BA F :p
Absoult! Jag har inte provat British Airways First, men jämfört med THAI, Lufthansa och Uniteds First class är det ingen tvekan att Cathay Pacifics är särklass bra produkt.
 
Last edited:

Bryant

Medlem
Tack för ett mycket trevligt inlägg! Jag får sådan lust att åka till Asien och bränna alla mina EB poäng på att flyga lyxigt :)
 

doc

Medlem
Tack för en trevlig rapport. Håller med Senator om att man kanske ska bränna Avios på detta istället.
 

Dr. Miles

Expert
Tack för en trevlig rapport. Håller med Senator om att man kanske ska bränna Avios på detta istället.

Cathay Pacific flyger till Australien/Nya Zeeland med flygplanstyp utan First class kabin numera. :(

Hong Kong->London med Cathay Pacific i First class kostar 90.000 avios + ca 1.200 SEK per enkelresa. (andra hållet kostar en hel del pga UK APD)

Hong Kong-Tokyo med Cathay Pacific i First class kostar 30.000 avios + ca 350 SEK per enkelresa, vilket är inte dåligt värde för 4,5 timmars flygning.
I Business class kostar bara 20.000 avios per enkelresa.

CX520/521 mellan Hong Kong-Tokyo på vissa dagar är opererad av Boeing B777-300ER(77W) med nya Business class som Jacob har testat på. Då är 20.000 avios + 350 SEK inte dålig deal!

3564d1321813720-img_6393.jpg

(Foto av Jacob)
 
Last edited:

MarcusC

Medlem
Suverän rapport AHO, verkar som du mådde prima ombord..lite lagom med sisådär 11timmar i F ;). Blir verkligen sugen på att testa CX F helt klart. Tack för en kanon rapport.
 

Dr. Miles

Expert
Suverän rapport AHO, verkar som du mådde prima ombord..lite lagom med sisådär 11timmar i F ;). Blir verkligen sugen på att testa CX F helt klart. Tack för en kanon rapport.
Tack.
Om någon har 105.000 avios eller 67.500 AAdvantage miles, kan man flyga mella New York-(via Vancouver)-Hong Kong över 20 timmar. :cool: (miles/avios avser per enkelresa)

Måltider under denna flyg är: Diner/Breakfast/Diner/Breakfast :eek:
 

Najk

Medlem
Kanonbra reportage! Jag gillade interiören skarpt, sobert utan en massa krims-krams!

Jag beställde Jasminté till maten. Ja, jag dricker té till maten. Ingen vin eller champagne.
(Man kan tycka vilken slöseri att åka i First class utan att dricka dem, eller hur? :eek:)

JA det tycker jag! ;)
 
Toppen