Cathay Pacific Business class: Köpenhamn-Hong Kong

Diskussion i 'Reserapporter' startad av Axelzon, 8 Augusti 2012.

1. Axelzon

Axelzon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tjenare,

Kör en liten del rapportering.

TILL KASTRUP

Avfärd från Helsingborg 1130 mot CPH, Som vanligt punktligt kommer Öresunds Limosine Service och hämtar hemma vid dörren.

pickup.jpg

KASTRUP

Inte mycket att säga, den vanliga T2 servicen samt Novia Lounge, det ända som är bra med Novia mot SAS Lounges är möjligen att man har lite utsikt. Annars en ganska tråkig och opersonlig Lounge.

FLIGHT 1: CPH - LHR

Jag sov hela vägen :eek: Väl framme ankomst till T5 Satelit och en mycket smidig transfer till T3 och Cathay Pacific Lounge.

Cathay Pacific Lounge London Heatrow

En typisk Cathay Pacific Lounge, lagon utbud av kall mat, enkelt men bra sortiment av dryck. Gott om TV apparater (nu i OS tider) och en hörna som ger bra utsikt mot take off bana (idag).

bar.jpg

view.jpg

lounge.jpg

Återkommer innan helgen med en resume av flighten LHR - HKG

/Cheers Axelzon

5 personer gillar detta.
  2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trevlig första del av rapporten, ser fram emot nästa del! Hur mycket kostade limo servicen till Kastrup?

3. Axelzon

Axelzon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jonas, har ingen aning. det är en deal min arbetsgivare satt upp.

/Axelzon

4. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser framemot fortsättningen. Ett alternativ för att ta sig til Australien

5. Harnos

Harnos Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trevligt! Min arbetsgivare pekar på flygbussen eller möjligtvis taxi om det kniper :p
    Ser fram emot resten av resan...

6. Axelzon

Axelzon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så kommer det en fortsättning med lite bilder från flighten London - Hong Kong:

FLIGHT 2: London - Hong Kong

The equipment: Cathay Pacific B777

machine.jpg

Stolen på rad 23A

seat.jpg

Route map innan take off

routemap.jpg

6 timmar efter take-off från Kastrup befinner vi oss i Sverige igen :rolleyes:

mapsweden.jpg

Kabinen är uppdelad i 2 sektioner med 1+2+1, 2 rader framför galley, och 10 rader bakom.

salongen.jpg

AVOD / underhålling, outstanding! 100 filmer, 500 tv program. 900 cd skivor, 50 spel...

studiocx.jpg

"Fjärris, och kontrollbord" Med diverse möjligheter att ansluta egen utrustning, USB, Iphone etc..
    Samt en av flera bra förvaringsmöjligheter.

control.jpg

Sängen, bra med plats! Tillägger att armstödet mot gången går att fälla ner helt, vilket ger mer bredd i sängen.

bed1.jpg

bed2.jpg

Förvarings möjligheter, bra planering och fokus på detta området i denna konfigurationen.

benplats.jpg

skor.jpg

Kontoret

office.jpg

Kort summering: Allt var top of the line: Service, maten, underhållning och så klart sängen. Man sover ju som sagt bäst när man ligger ner. Jag gör det i alla fall.

Se till att boka en resa och hör av Er om Ni tycker att något jag sagt inte stämmer.

Cheers Axelzon

8 personer gillar detta.
  7. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser ju riktigt, riktigt trevligt ut!

1 person likes this.
  8. Tack för uppdateringen.
    Som Jacob skrev tidigare, denna stol lika gärna ha varit First class stol på ett annat flygbolag och är säkert bättre än United First(från tidigare United).

1 person likes this.
  9. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag testade ju stolen mellan HKG-TPE, 1.5 timme och var mycket nöjd med det lilla jag fick uppleva. Jag kan tänka mig att detta är en av de bättre hårdvarorna i C.

10. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg mycket trevligt ut!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!