Senaste nytt

Cathay Pacific överväger plocka bort stolsskärmar för att spara bränsle

Lonelyflyer

Medlem
Jag tillhör den skara som använder mig av IFE på långflygningar och inte har en egen ipad, platt-tv eller laptop - eller som en kompis sa
- Du gillar inte o leva i nuet va? :rolleyes:

men kan de låna ut en ipad istället laddad med filmer och annat så är jag ju nöjd ett tag ändå
 

Dr. Miles

Expert
Det hade David och jag diskuterat under vår Shanghai miniträff.
Som jag skrev i en annan tråd, har Air China börjat låna ut Lenovo Pad till Business class passagerare.
Air China Business class AVOD 01.jpg

Det blir mycket smidigare att uppgradera och är lättare än inbyggd IFE med klumpig medialåda under stolarna.
Det enda de behöver att fixa är, att skaffa Pad-hållare och elkabel till Pad:en.
 

Singapore

Medlem
Om man använder t.ex Ipads som substitut till traditionella IFE så borde dessa ingå i resan. Extra kostnader och dylikt får Ryanair hålla på med. Hoppas verkligen detta blir verklighet.
 
Förstår argumenten men tycker att känslan av att upptäcka nya saker försvinner lite då. Om du själv sätts som ansvarig för din underhållning är chanserna att du kanske missar t.ex. den där lågbudget-tv-serien eller Italienska filmen du snubblade över på IFE:n. Dessutom finns det ju lite andra bra-och-ha saker där som GPS/karta och om du flyger med Virgin så har de ett chatsystem för PAX.

Så länge flygbolagen inte kan erbjuda WiFi till alla så ser jag ingen anledning att ersätta IFE mot USB-uttag. Dessutom är det lite av en generationsfråga.
 

HKG Flyer

Medlem
Förstår argumenten men tycker att känslan av att upptäcka nya saker försvinner lite då. Om du själv sätts som ansvarig för din underhållning är chanserna att du kanske missar t.ex. den där lågbudget-tv-serien eller Italienska filmen du snubblade över på IFE:n. Dessutom finns det ju lite andra bra-och-ha saker där som GPS/karta och om du flyger med Virgin så har de ett chatsystem för PAX.

Så länge flygbolagen inte kan erbjuda WiFi till alla så ser jag ingen anledning att ersätta IFE mot USB-uttag. Dessutom är det lite av en generationsfråga.

Jag håller med dig till stor del. jag gillar att utforska ett bra IFE system och följa flygningen då och då.

Men ett kasst system och många resor på kort tid med samma bolag så blir man nog rätt less, så till viss del förstår jag också er andras upphetsning över ipadsen.

Förstår ändå inte varför inte utveckling och ny teknik kan få bort dom förbaskade lådorna under stolarna :mad:
(äger ingen ipad och vågar vägra facebook)
 

fly4fun

Medlem
Det enda jag gillar med IFE är moving map. Så jag kan uppdatera mig var jag är och hur långt det är till landning.

Jag skulle vilja ha Flightradar24 ombord så man även kan se trafiken runt omkring. Fast har man internet ombord, så kan man köra appen i sin iPad.
 
De skulle ju fortfarande kunna erbjuda innehåll? När man kopplar upp sig med WiFi hamnar man på deras portal och kan streama film/musik därifrån, se kartan var man är osv? Och varför inte spela lite multiplayer games?
 
Toppen