Cashuppgradering vid gate med Lufthansa

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av nollbit, 27 Maj 2016.

1. nollbit

nollbit Medlem

Hallå!

Av olika anledningar (Ombokad, now what? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor är jag helt plötsligt intresserad av hur Lufthansa hanterar uppgraderingar.

Jag sökte lite i forumet men jag hittade inget om detta.

Går det uppgradera vid check-in/gate från Premium Economy till Business med Lufthansa? Om ja; nån aning om priser?

Sträckan i fråga är München-Hong Kong ikväll (27:e maj). De säljer fortfarande business enligt ExpertFlyer (9+).

2. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Forumets sökfunktion är inte alltid så smutt...

http://www.lufthansa. com/us/en/Upgrade-Business-Class-long-haul (länken blir trasig om man inte gör så här)
    Det är ganska dyrt. Tror de har fastpris på ~600-1100 EUR per person.

Du får inte ha checkat in om du ska försöka uppgradera på sidan.
    Upgrades via Lufthansa.com are only possible for all the passengers in a booking.

If you wish to purchase upgrades for only some of the passengers in a booking, please contact a Lufthansa Service Centre.

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, men då finns ju vanliga google.

Det där är väl plusgrade? Det har ju inget med frågan att göra, dvs om man kan uppgradera vid gate eller incheckning.

4. Om alla googlade fram alla svar så skulle vi inte ha nått liv på forumet :)

Adam Nordén, Rebel, Brandten och 5 andra gillar detta.
  5. Tostarp

Tostarp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan nästan alltid uppgradera direkt vid gate för cash på Lufthansa longhaul (Det finns nästan alltid platser kvar i högre klass och speciellt om du är ensam). Observera att du INTE får poäng för den uppgraderade klassen utan endast för ursprungsklassen.

Jag har testat detta ett tiotal ggr med 100% hitrate. Vidare har jag tittat på när en annan passagerare försökte köpslå med gate-personalen utan framgång, dvs det verkar som om uppgradering vid gate har ett fixt pris.

6. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad har det kostat-ish då?

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även ex-Tyskland? På outstations vet jag att det går att köpa uppgraderingar inbland (men inte alltid!). Dock har det alltid varit vid checkin, inte i gate.

8. Tostarp

Tostarp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Generellt så är det att på FRA (har inte provat på MUC) har det varit direkt vid gate, men på outstations har det varit vid check in (dvs gå till ticket-counter) innan check-in.

Economy -> Premium Economy ca €200 och Premium Economy -> Business ca €350. Jag har aldrig provat att försöka från Economy -> Business.

Fast man kanske skulle testa från Economy -> First och se vad dom kommer med för bud...

9. nollbit

nollbit Medlem

MUC-HKG skulle kosta 800 EUR i alla fall

10. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det fare difference som debiteras?

nollbit gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!