Senaste nytt

Cash Upgrade till business class hos Swiss eller Lufthansa inom Europa

squeezen

Medlem
Här kommer det tyvärr att bli en del knas. Flyget ZRH-TFS är inte ett Swiss-flyg, men ett renodlat Edelweiss-flyg som Swiss har codeshare på. Därmed är det ingen Star Alliance förmåner så du kommer tyvärr inte kunna besöka Swiss loungen och du kommer inte få några EuroBonuspoäng på resan mellan Zurich och Teneriffa.
ZRH > TFS (WK214 / LX8214)
TFS > ZRH (WK215 / LX8215)

Du kan kolla på Edelweiss hemsida om du kan köpa till Business. Då blir det i alla fall ett besök i Businessdelen av loungen.
Aj tusan, köper då en biljett på Swiss.com men där SAS sköter CPH-ZRH och sedan Edelweiss nästa sträcka. haha inte mycket swiss där.
Ok, då får det bli en annan rutt, tur jag frågade här innan bokn. Är ju mest charter till Tenerife så vet inte hur jag ska få till bra med poäng/komfort
 

mha321

Medlem
Aj tusan, köper då en biljett på Swiss.com men där SAS sköter CPH-ZRH och sedan Edelweiss nästa sträcka. haha inte mycket swiss där.
Ok, då får det bli en annan rutt, tur jag frågade här innan bokn. Är ju mest charter till Tenerife så vet inte hur jag ska få till bra med poäng/komfort
Om det bara är poäng och komfort som gäller så är båda bra på http://www.lufthansa.com/de/en/Lufthansa-Private-Jet :p
 

mha321

Medlem
Får man verkligen poäng på private jet-flygningar?
Japp! Åtminstone till miles and more:

"As the lead passenger on the flight you will receive at least 10,000 award, status or HON Circle miles. Frequent Travellers, Senators and HON Circle Members also receive the 25% Executive Bonus on their mileage credit."
 
Toppen