Cash Upgrade till business class hos Swiss eller Lufthansa inom Europa

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av simontemplar, 10 Oktober 2013.

1. Jag har några bokningar i low-economy hos Swiss och Lufthansa. Eftersom jag inte lyckades boka alla legs korrekt vare sig hos Swiss eller Lufthansa's portal och att jag hittade samma sträcka hos Expedia så valde jag att göra bokningen där istället. Jag har sedan lagt till mina bokningar i min portal på Swiss webbplats. Vanligtvis så brukar jag få erbjudande om att betala extra för en Business upgrade men i det här fallet så verkar det inte finnas. Antar att det beror på att bokningen gjordes externt, men vad gör det för skillnad egentligen? Finns det något sätt för mig att uppgradera en eller flera av mina legs till C hos Swiss eller Lufthansa med pengar eller möjligtvis miles?

2. Att du inte får någon Business Upgrade på Swiss beror nog på att det för tillfälle inte finns någon tillgång på dina sträckor. När det gäller Lufthansa så erbjuder man inte till min vetskap någon liknande tjänst eller cash vid incheckning.

3. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. Jodå, Swiss erbjuder alltid en Business Saver Upgrade mellan BCN - ZRH - CPH när det finns plats. Jag misstänker att detta alternativ inte finns med eftersom det är en extern bokning. Kan det hjälpa att ringa dom eller ska man bara ge upp och gilla läget?

5. Business Upgrade Europe
    Screenshot20150216_2.png

Det verkar som om det går att uppgradera även en redan bokad resa i Economy class.

OBS: Det händer sällan (eller aldrig?) men blir man ombokad finns det risk att man inte får uppgraderad kabin och dessutom man inte får pengarna (för uppgraderingen) tillbaka då.
    Det finns en tråd om detta.
    SWISS Business Saver - regel om Downgrade | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

6. KristoferS

KristoferS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har blivit erbjuden cash upgrade vid check in på Lufthansa från Icheon, Korea till FRA. 200 USD om jag minns rätt. Ett lätt val.

nih23, Bryant och Christian R gillar detta.
  7. Marcus_R

Marcus_R Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger GOT-FRA-LIS t/r nästa vecka. Fått erbjudande om cash upgrade för 930kr/leg. Gick inte att boka online så ringde in. Då menar agenten att det inte kommer ge mig några fördelar såsom extra väska/lounge/mm, utan bara själva stolen. Känns ju inte riktigt prisvärt då.

Tanken var att uppgradera sista benet så jag kunde spendera 2h i loungen nästa fredag istället för en tråkig bar, men det sprack ju då...

8. Marcus_R

Marcus_R Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Läste på lite till, verkar mest vara missförstånd kring väskorna, och det kvittar ju för mig.

930kr för att sitta i C under 3h-flighten LIS-FRA kanske kan vara värt det ändå? Trevligare mat, mer dryck skadar ju inte för att lyfta upp en fredagkväll på resande fot.

Pho och Jakob Österberg gillar detta.
  9. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Res Businessclass, annars gör dina arvingar det!
    (Gammal BC-are, minns ej namnet men fantastiska betraktelseberättelser!)

cbroxe, Jakob Österberg och Claes L gillar detta.
  10. Marcus_R

Marcus_R Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det där är ju smärtsamt sant :rolleyes:

Jakob Österberg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!