Senaste nytt

Cash upgrade i service disken

fcx

Medlem
Försökte cash-uppgradera tre personer från Go->Plus på SK926 för några dagar sedan. Personalen både vid incheckning och gate meddelade att jag endast kunde uppgradera med poäng. –"Uppgradering med "cash" har vi bara ibland, i samband med kampanjer." Stämmer detta verkligen? (Det var amerikansk/utländsk/asiatisk *A personal vid incheck och gate)

SAS hemsida:
FLER SÄTT ATT NJUTA AV EXTRA KOMFORT OCH SERVICE
Uppgradera dig på flygplatsen
Om du inte får den uppgradering du vill via SAS upgrade kan du alltid uppgradera dig på flygplatsen om det finns plats och betala kontant eller med dina EuroBonus-poäng, gäller på flygningar till USA och Asien.

PLUS var ca 40-50% ledigt... SAS kunde ju fått några tusenlappar.
Jag visade dem texten på hemsidan, men de höll fast vid sina "regler".
Har texten på hemsidan ändrats nyligen, i samband med Plusgrade? Skulle kunna förklara att personal inte känner till detta?

Som jag minns det så är det bara på flygningar från Norden som det går att uppgradera med kontanter, inte till Norden, vilket ju också står i texten som du citerar.
 

dgp

Medlem
Ja.... det har du rätt i. Det står faktisk till USA och Asien. Undrar vad det beror på? Kanske svårt att ordna med betalningar när många agenter/personal är inblandade?
 

Canadien

Medlem
Vid kampanjer har det hänt att det gått även från outstations. Då brukar det finnas en skylt om det redan vid incheckningen.
 

Dr. Miles

Expert
Ja.... det har du rätt i. Det står faktisk till USA och Asien. Undrar vad det beror på? Kanske svårt att ordna med betalningar när många agenter/personal är inblandade?
På vissa outstations har SAS inte egna personal utan personal från avtalat lokal ground handlingsbolag.
Då kan det vara svårt (även om det inte är omöjligt) att ordna uppgradering med pengar eller poäng.

På Beijing och Shanghai går (gick) det att uppgradera med pengar men inte på Tokyo Narita.
Däremot var det inga problem att uppgradera med poäng på Tokyo Narita.
 

palmen

Moderator
Fick samma svar i Hongkong, gick bara att uppgradera för poäng. Dom kunde dock inte förklara varför.
Tidigare har det gått med pengar också. Det stärker ju att det skulle erbjudas vid "kampanj", för Hong Kong vid nyöppnade och från NY har jag för mig det var möjligt under sommaren förra året.
 

DOEL

Medlem
Någon som uppgraderat på flygplatsen i Hong Kong nyligen som vet vad det kostar från plus till business (cash alt för poäng) och vart man gör det (vid incheckning eller någon annanstans)?
 

SNIFF

Medlem
Någon som uppgraderat på flygplatsen i Hong Kong nyligen som vet vad det kostar från plus till business (cash alt för poäng) och vart man gör det (vid incheckning eller någon annanstans)?

Ca 400 USD tror jag.

Bäst är att buda på SAS.se/upgrade
Kolla upgrade.hyperrymden.se
 
Toppen