Senaste nytt

Cash Upgrade (fastpris vid check in) tråden

Berndt S.

Medlem
Någon som har koll på Air France economy-business rutten CDG-JFK?

Edit: Alternativt Premium Economy - Business
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
ANA personal i Beijing sa att de inte erbjuder cash upgrade på out stations, men för flighter som avgår från Japan.
Jag hade dock glömt att fråga detta vid check in i Narita för jag var distraherad av ANA:s vackra brasilianska check-in personal. :eek:
 

EricT

Medlem
Ja men det är helt rätt att ha det priset gentemot de betalande kunderna som faktiskt gärna slipper att åka med folk som tror att de ska uppgradera för några hundra dollar varje gång.
 

agehall

Medlem
Ja men det är helt rätt att ha det priset gentemot de betalande kunderna som faktiskt gärna slipper att åka med folk som tror att de ska uppgradera för några hundra dollar varje gång.

Nu vet vi ju inte omständigheterna här, men om jag satt på en Y-fare (vilket inte är helt ovanligt) så skulle jag nog bli lite sur om jag förväntades betala 1500CFH till för att uppgradera...

Allt beror ju på hur man resonerar, men det bör vara mer eller mindre ren vinst för bolagen att sälja överblivna C-säten som billiga uppgraderingar nära inpå avgång. Om de inte vill devalvera sin C/F-produkt så ska de inte sälja uppgraderingar alls - inte ens för poäng.
 

niksal

Medlem
Jag vet inte riktigt hurdana rutter etc vi vill ha här. Men jag kan väl dela med mig att AC tar 149 CAD för EWR-YYZ eller vice versa för en upgrade till Executive Class. Jag tycker inte det är värt det då det är ett så kort flyg, trots att sätet är bättre och man får en tugga mat. Man får inte heller poäng för den högre klassen, utan endast för originalbokningen.
 
Toppen