Senaste nytt

Cash Upgrade (fastpris vid check in) tråden

16KSEK enkelväg är knappast någon rea i min värld. Kombinationen Y+C blir strax under 20K och det är konstigt pris med tanke på att det finns endast 3 upptagna säten i C och 3 i Y. Däremot i M är det endast 20 stolar lediga och de flesta är längst bak i bussen. Mer rea åt folket! Hade det varit möjligt att få en garanterad uppgradering online hade jag nog köpt Y och uppgraderat för 10K EB poäng(det är väl så mycket det kostar vid gaten eller hur?).
Med endast 2 veckor kvar kan ju SK vara mer flexibla och försöka fylla i flighten så mycket som möjligt.
 
Last edited:

agehall

Medlem
M->Y kostar 10k
Y->C kostar 20k*
M->C kostar 30k*

*) Lite osäker på kostnaden för att uppgradera till C. Har bara använt poäng till Y själv. Föredrar OT om jag ska upp till C.
 

lnixon

Medlem
Fast jag menar ju då inte med poäng utan köpa uppgradering. Hittar ingen information på den sidan om annat än bonusuppgraderingar.

Jag tror inte SAS någonsin erbjuder cash upgrades från Skandinavien. Däremot kan det förekomma att det går att uppgradera biljetten åt andra hållet. Jag tror det brukar kosta lite mer än Optiontown.
 

agehall

Medlem
De gjorde det på prov i sommras från ARN. Jag har hört rykten om att det sedan blev kvar mer permanent, men jag vet inte om det är sant.
 

jsn

Medlem
Har läst tråden men inte riktigt hittat svar på mina frågor :(
Går det att köpa BuyUp/CashUp på SAS resp Blue1 för resor inom europa, och hur gör man det bäst isf? När jag bokar genom jobbet så är det ofta inga stora pengar mellan M och Y, men det blir alltid M. Så länge det handlar om rimliga pengar så skulle jag vara beredd att betala mellanskillnaden för att komma upp i Y.
 
Har någon lyckats köpa en upgrade för cash M->C med SAS vid disken i Nordamerika(EWR, ORD, IAD) på sistone? Undrar vad priset ligger på just nu.
Förskte ringa till SK och fråga om det men tyvärr fick inget svar på telefon idag.
 

ASMA

Medlem
Tjena,

Är det ngn av er som vet ifall TK säljer upgr vid checkin? Har haft lyckan att flyga i C-klass de ggr jag flugit med TK. Nu så ska jag & frun flyga till HKG med TK i Y- klass och undrar om kan uppgradera till C på IST-HKG-IST.
 
Toppen