Senaste nytt

Cash Upgrade (fastpris vid check in) tråden

felixduva

Medlem
Det är lugnt AHO :).....jag førsøkte uppgradera via Optiontown cirka ett dygn føre avgång men då var den møjligheten stängd....såg då på Expertflyer att det fanns gott om plats i business. När jag kom till check in så fanns ett anslag uppsatt:

Endast kortbetalning

Economy---->Economy Extra 10000 THB
Economy Extra---->Business 12500THB
Economy---->Business 21000THB

Tyckte det var rimliga priser efter rådande omständigheter.....hade inte betalat så mycket ur egen ficka før min biljett.
 
Jag har två biljetter bokade i economy ARN-ORD-SFO-ORD-CPH-ARN som jag kört optiontown för uppgradering till Economy Extra mellan ARN-ORD och ORD-CPH. Om uppgraderingen går igenom, kan jag betala på ARN för uppgradering till C? Är det prisvärt eller kostar det skjortan? :)
 

henrik l

Medlem
Någon som vet hur det är med uppgraderingar på BA från LHR över till staterna?

Tror dom bara har som policy att uppgradera fritt vid överbokningar. Brukar fråga som standard om möjligheter till uppgradering från WT+ till business. Ibland får man ett kostnadsförslag, men det brukar ofta ligga ganska högt, så det är aldrig någon idé att fundera på det. Detta har iofs gällt när jag har flugit från HKG. Men misstänker att policyn är världsomspännande.
 
Vet inte om det är rätt tråd för sånt men hittade inget mer passande.
Tittade på sätestillgängligheten på en SK909 CPH-EWR under påsklov, nästan helt fullsatt i Economy men det finns många platser lediga i C och Y. Tror det blir en del op-ups för ensamåkande singlar vilket är nog sällsynt fenomen under påsklov. Det finns inga Economy biljetter tillgängliga på hemsidan.
 
Last edited:

JonW

Medlem
Varning för att cash-up:a med Thai från ARN/CPH!
Här väljer man att glömma att man säljer sina utrangerade premiumkabiner som en klass lägre, och tar fullt betalt.
Det blir alltså lika dyrt att uppgradera till PE från ARN, som att gå upp till C från London.
Och för samma pengar som du lägger till för att åka sammets-C från ARN kan du åka splitterny F från London eller suite från Paris eller Frankfurt.
 

agehall

Medlem
Vet inte om det är rätt tråd för sånt men hittade inget mer passande.
Tittade på sätestillgängligheten på en SK909 CPH-EWR under påsklov, nästan helt fullsatt i Economy men det finns många platser lediga i C och Y. Tror det blir en del op-ups för ensamåkande singlar vilket är nog sällsynt fenomen under påsklov. Det finns inga Economy biljetter tillgängliga på hemsidan.

Det är nog inte så ovanligt. Det som händer är att affärsresandet går ner när det är semestertider och därmed sjunker beläggningen i C samtidigt som M/Y översäljs. Det finns ju en anledning till att bolag ofta har rea på C under sommaren tex.
 
Toppen